• קיה תציג נירו חדש בגרסאות היברידיות וחשמלי
  • על בסיס הפלטפורמה הנוכחית, אך עם שינויי עיצוב
  • לישראלהוא צפוי להגיע אחרי יוני 2022
קונספט ומציאות: קיה הציגה בתערוכת ניו יורק לפני כשנתיים וחצי אב-טיפוס לנירו חדש, רכב פנאי קומפקטי בגרסאות שונות, כולל אחת חשמלית החולקת פלטפורמה עם יונדאי איוניק ושיווקה המקומי החל רק לאחרונה, שלוש וחצי שנים לאחר שאר העולם.
המכונית הסדרתית שתוצג בקרוב, דור שני לרכב הפנאי הוותיק, תהיה ללא ספק פחות נועזת מאב הטיפוס שהוצג בעבר. כמובן שללא מנגנון פתיחת דלתות כלפי מעלה והגה מטוס, אבל כן עם חזית אגרסיבית מבעבר (לא שזו משימה קשה מדי), לרבות יחידות תאורה גדולות בדומה לאלה שבספורטאז' החדש. סביבת הנהג צפויה לעבור שינוי גדול יותר, כולל מסך מגע גדול יותר ולוח מחוונים דיגיטלי.
על אותו בסיס: קיה תשווק את הנירו גם בעתיד כשהוא מצויד באחת משלוש יחידות הנעה: היברידית, היברידית-נטענת וחשמלית. הוא יתבסס על פלטפורמת הדגם היוצא ולא על פלטפורמת E-GMP החדשה של הקונצרן הקוריאני, השמורה לדגמים חשמליים מתקדמים יותר. בכך מבהירה למעשה קיה כי את המהפך האמיתי בקטגוריה זו היא דוחה בינתיים.
אין עדיין פרטים טכניים, ולכן עוד לא ברור האם הגרסה ההיברידית וההיברידית-נטענת ישלבו מנוע חשמלי עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר כמו בנירו הנוכחי (141 כ"ס), או בשילוב עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש בדומה ליונדאי טוסון (230 כ"ס בהיברידי, 265 כ"ס בהיברידי-נטען).
הגרסה החשמלית תשמש במנוע עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של כ-290 ק"מ, או בכירה עם 204 כ"ס וטווח נסיעה של 455 ק"מ. סביר להניח שקיה תשפר את יכולות הטעינה המהירה (50DC בבסיסי, 80DC בגרסה הבכירה).
מה אנחנו חושבים: הנירו הוא הצלחה מרשימה עבור היבואנית בארץ, פועל יוצא של שילוב ייחודי כאן - הנעה היברידית עם מראה של רכב פנאי קומפקטי. אבל הגיל עשה את שלו והנירו נראה כבר מיושן ואנמי, ובכך אמור לטפל העדכון הוויזואלי. עכשיו נותר רק לראות אם תג המחיר לא יזנק. זה יהיה גם ההבדל בין המשך ההצלחה לירידה ניכרת במכירות.