בקצרה:
  • אחרי שמונה שנים, למזראטי יש רכב פנאי נוסף
  • הבסיס הוא אלפא סטלביו, עם מנועי בנזין בלבד
  • המחיר מתחיל ב-570 אלף שקל
פנאי שני: הגרקלה יהיה רכב פנאי שני שנוחת באולם התצוגה המקומי של מזראטי, שמונה שנים אחרי הלבנטה, וינסה להתמודד מול פורשה מקאן המזדקן. כבסיס משמשת פלטפורמת אלפא רומיאו סטלביו, אבל הוא ארוך ממנו ב-16 ס"מ (484.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (290 ס"מ). תא המטען בנפח 535 ליטר בגרסאות הבסיס (35 ליטר יותר מבאלפא) או 570 ליטר בטרופאו.
רק בנזין: בחרטום הגרקלה שוכן מנוע בנזין, כשבעתיד הוא יוצע גם בגרסת הנעה חשמלית מלאה. עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V), הכוללת מנוע חשמלי למגדש הטורבו, הוא מייצר 300 כ"ס (ב-GT) או 330 כ"ס במודנה. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לכל הגלגלים, במודנה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מאחור ובולמי זעזועים אדפטיביים.
גרסת טרופאו הבכירה משתמשת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר כפול מגדשים המוכר מה-MC20 המפיק 530 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, ול-200 קמ"ש ב-13.8 שניות. נתונים טובים משמעותית מהמקאן GTS (4.3 ו-16.9 שניות בהתאמה), בדרך ל-285 קמ"ש מרביים.
לטרפואו יש מערכת בלימה משודרגת של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר ב-10 מ"מ מלפנים וב-20 מ"מ מאחור (350-360 מ"מ בהתאמה), דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור ומיתלי אוויר המאפשרים הגבהה ב-3 ס"מ במצב "שטח", או הנמכה ב-3.5 ס"מ במצב חניה לטובת כניסה נוחה יותר.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דומה למקובל בדגמי המותג, לרבות סבכה גדולה מלפנים עם סמל הקלשון ושלושה כונסי אוויר מאחורי בית הגלגל הקדמי. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית - עליון בגודל "12.3 ותחתון בגודל "8.8 האחראי על בקרת האקלים. בין צמד המסכים מוצבים מתגים לבחירת ההילוך. על הגה שלוש צלעות בשרני מוצבים מתג הנעה ובורר מצבי נהיגה ומאחוריו מנופי שליטה ידנית גדולים בהילוכים.
רשימת האבזור בגרסת GT הבסיסית (570 אלף שקל) כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20. הגרסאות הבכירות (מודנה ב-680 אלף שקל וטרופאו ב-950 אלף שקל) מוסיפות מצלמות היקפיות, בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת וחישוקי "21.
מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (שמירת נתיב במודנה ובטרופאו), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת ותאורת מטריקס לד.
מה אנחנו חושבים: הגרקלה הוא תוספת חשובה למזראטי, הסובלת – כמו חברותיה לקונצרן פיאט ואלפא רומיאו - מהיצע דגמים דל ומיושן. ולכן כניסתה לקטגוריה הסופר פופולרית בעולם היוקרה, עשויה לשפר את מצבה ואת הרלוונטיות שלה לשוק. אלא שיש בעיה אצל האיטלקים - מעט מדי, מאוחר מדי.
מזראטי תהיה חייבת לעשות הרבה יותר אם ברצונה לשרוד בעתיד תחת קונצרן סטלנטיס. למשל להאיץ פיתוח של דגמים חדשים שיאפשרו לה להרחיב את ההיצע, להציג מחליפים לדגמים הארכאיים וכמובן - להשקיע בחשמל.