בקצרה:
  • סלסטיק תהיה ספינת דגל חשמלית לקאדילק
  • על בסיס פלטפורמה ייעודית, וייצור בעבודת יד
  • צפויה להגיע לכביש רק בעוד שלוש שנים
מול רולס רויס ובנטלי: הסלסטיק היא קונספט לספינת דגל חשמלית למותג, שיגיע לכביש רק בעוד שלוש שנים, אבל הוא מסמן ניסיון של חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס לכוון גבוה יותר, מול חשמליות עתידיות של מותגי אולטרה יוקרה כמו רולס רויס ובנטלי. העיצוב החיצוני מרשים, משלב את החזית המודרנית של היצרנית עם אלמנטים עיצוביים בהשראת דגמי עבר כמו יחידות התאורה מאחור.
גם תא הנוסעים משלב בין עבר לעתיד, למשל הגה בעיצוב שתי צלעות כמו דגמי קאדילק מאמצע המאה הקודמת, אבל עם מסך ענק בגודל "55 לרוחב הדשבורד המאפשר ויתור מוחלט על מתגים. ליושבים מאחור יש שני מסכים המשולבים בגב המושבים הקדמיים למערכת הבידור ומסך קטן בניהם לשליטה במערכת המיזוג-נוחות.
חלון הגג עשוי זכוכית מחולקת לארבעה אזורים עם אפשרות להכהות או להבהיר כל אחד מהם בנפרד, כך שכל נוסע יכול לבחור לעצמו את עוצמת קרני השמש הרצויה. קאדילק תאפשר ללקוחות לבחור במגוון סוג חומר וצבע של כל גימור, דיפון וריפוד בתא הנוסעים.
בסיס חשמלי: כבסיס היא תעשה שימוש בפלטפורמת אולטימום, הייעודית של ג'נרל מוטורס לדגמים חשמליים. קאדילק לא פרסמה כל פרט טכני, אבל ניתן לשער כי מערכת ההנעה תהיה חזקה משמעותית מזו שבלירק, עם הספק שעשוי להגיע לכאלף כ"ס. גם מערכת הטעינה צפויה להיות מתקדמת יותר ולאפשר התחברות לעמדות אולטרה מהירות (350DC). היצרנית כן הבטיחה כי תציע כאן מערכת סיוע לנהיגה המכונה "אולטרה קרוז" שתהיה מתקדמת יותר מה"סופר קרוז" אותה היא משווקת כיום.
מה אנחנו חושבים: ההיסטוריה של קאדילק עשירה בהמצאות וחידושים שהביאה לתעשיית הרכב, עם רשימה חלקית הכוללת מתנע חשמלי, תיבת הילוכים מסונכרנת, בקרת אקלים אוטומטית או מערכת ניתוק פעולת חלק מהצילינדרים בעומס נמוך לחיסכון בצריכת הדלק. אלא שבשנים האחרונות היא נראית כמותג עם יותר היסטוריה מאשר עתיד, שכן דגמיה המודרניים לא ממש מצליחים להשתוות למתחרות הגרמניות, וגם במעבר התעשייה לחשמל היא מפגרת מאחור.
קאדילק גם פיזרה בשנים האחרונות הרבה מאוד צ'קים ללא כיסוי, בדמות מכוניות תצוגה מרהיבות כמו סיאל, אלמיראז' או סקאלה, שאף לא אחת מהן לייצור סדרתי. אז כן, הקונספט שהציגה מרשים, ומהווה הצהרת כוונות של המותג לחזור לימי הזוהר, אבל אנחנו נשמר על ספקנות עד שנראה אותה על הכביש.