בקצרה:
  • טויוטה מעדכנת את ההיילנדר, רכב הפנאי הגדול שלה
  • עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול מבעבר
  • את ה-V6 בנפח 3.0 ליטר יחליף מנוע קטן יותר
מק-סושי: היילנדר הוא רכב הפנאי הגדול של טויוטה המיועד לשוק האמריקאי, ובדור הרביעי שלו חצה לראשונה את האוקיינוס ומשווק באירופה ואצלנו. כעת עבר עדכון מתבקש על מנת לאפשר לו להתמודד מול מתחרים עדכניים ממנו, למשל יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו. בתגובה לפניית ynet נמסר מיבואנית טויוטה כי לא ידוע מתי צפוי לנחות בארץ היילנדר מעודכן.
השינויים העיצוביים כוללים חישוקי "20 שחורים, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי במקום היחידה האנלוגית המיושנת ומסך מגע גדול ואיכותי יותר, כל אחד מהם בגודל "12.3.
קטן, אבל מוגדש: אך החידוש המרכזי הוא מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים, בנפח 2.4 ליטר ועם 269 כ"ס. הוא מחליף את יחידת ה-V6 בנפח 3.5 ליטר ששווק עד כה רק בצפון אמריקה וכעת יוצע גם בשוקים יעודיים במזרח אירופה. המשך שרשרת ההנעה נותר דומה, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה-קבועה.
הגרסה ההיברידית נותרה ללא שינוי ותמשיך לשלב בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (190 כ"ס) ומנוע חשמלי (182 כ"ס), המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. מנוע חשמלי נוסף (54 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר כך הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 248 כ"ס.
מה אנחנו חושבים: תוצאות ההיילנדר המרשים בטבלת המכירות הפתיעו אותנו. שכן למרות פוטנציאל גדול, עם שילוב מבטיח של תדמית מותג משובחת, שבעה מקומות ברכב פנאי, הנעה היברידית ותג מחיר נמוך משמעותית מלנד קרוזר, הוא לא זכה בשוק הישראלי לפופולריות הגדולה לה זכה בצפון אמריקה. מתחילה השנה מסרה טויוטה קצת פחות מ-400 יחידות ממנו, בעוד מתחרים ישירים חצו בקלות את רף ה-1,000.
האם זה מכיוון שהוא רכב מיושן יחסית? ובכן, בהחלט יתכן. על רקע זה מסתמן כי שווה מאוד למזמינים פוטנציאליים להמתין לדגם החדש שצפוי לטפל בסביבת הנהג המיושנת של הדגם היוצא. האם זה מה שיהפוך אותו ללהיט מכירות? אנחנו בספק. אנחנו מהמרים שהוא צפוי לנחות כאן לקראת סוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה.