בקצרה:
  • טויוטה יאריס החדשה עם 130 כ"ס
  • מערכות בטיחות משודרגות ומסכים גדולים
  • שיווק מקומי? עדיין לא ברור מתי
מתחזקת: טויוטה הציגה גרסה עדכנית ליאריס, הדגם שיוצא עד כה ב-10 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה ב-1999 (כמחצית מהם על כבישי אירופה) ונחשב לאחד מהדגמים הנמכרים והמוערכים בקטגוריה. השינוי העיקרי הוא למערכת ההנעה ההיברידית, עדיין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, אבל עם מנוע חשמלי גדול וחזק יותר ומחשב ניהול שונה.
התפוקה המשולבת עומדת כעת על 130 כ"ס (14+) עם זמינות הכוח ששופרה ב-30% (18.8 קג"מ). אלה מאפשרים קיצוץ של חצי שניה בזינוק ל-100 קמ"ש (9.2 שניות), ולדברי היצרנית גם בתאוצות הביניים מ-80 ל-120 קמ"ש קוצרו משמעותית. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת כבעבר דרך תיבה רציפה.
מסכים ובטיחות: העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, אבל סביבת הנהג כוללת כעת לוח מחוונים דיגטלי עדכני ("7 בגרסאות הבסיס, "12.3 בבכירות) ומסך מגע גדול ואיכותי יותר ("9 בגרסאות הבסיס, "10.5 בבכירות - לעומת "8 בעבר). נוספה גם אפשרות לפתיחת הרכב מהסמארטפון באמצעות אפליקציה ייעודית ועדכוני תוכנה מרחוק (OTA).
מערכות הבטיחות המתקדמות של היאריס שופרו עוד יותר. מצלמה ורדאר חדשים בעלי יכולת סריקה גדולה יותר למרחק ולרוחב יאפשרו כעת בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה וזיהוי גם של דו גלגלי, נוספה מערכת למניעת האצה לא רצונית למכשול או לרכב שמלפנים, מערכת שמירת הנתיב שופרה, ומערכת לניטור מצב הנהג תעצור את הרכב ותפתח דלתות במידה והנהג לא יגיב להתרעות.
כמו כן נוספו מערכות להתרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף והתרעה על שכחת ילד מאחור. לדברי טויוטה גם בקרת השיוט האדפטיבית מגיבה כעת מהר יותר ומונעת עקיפה מימין, המערכת להתרעת סטיה מנתיב מתנתקת אוטומטית בזמן התחמקות ממכשול.
מה אנחנו חושבים: היאריס זוכה להצלחה אדירה באירופה, הודות למערכת הנעה היברידית ייחודית בקטגוריה האחראית לצריכת דלק מעולה, עם הדור הנוכחי שהביא לשיפור ניכר מכל בחינה כמעט. אבל כעת צפויה לה תחרות עזה, בעיקר מצרפת עם רנו קליאו שמקבלת הנעה היברידית מתקדמת או פיז'ו 208 החשמלית.
מהנתונים שנחשפו עולה כי השדרוג שעברה מטפל בנקודות התורפה העיקריות של היאריס הנוכחית, הן בביצועים והן בסביבת הנהג. ולפחות בינתיים זה אמור לאפשר לה להמשיך לשמור על מעמדה כאחת מרבי המכר של הקטגוריה.