בקצרה:
  • מאזדה CX-5 עובר מתיחת פנים שניה במספר
  • עם תוספת אבזור ואותם מנועי בנזין וותיקים
  • ינחת כאן ברבעון השני של 2022
עדכון שני: זוהי מתיחת פנים שניה במספר שמאזדה מבצעת ב-CX-5 הנוכחי, דור שני בשושלת רכב הפנאי שלה. עם זאת ראוי להזכיר כי גם הוא מבוסס בכבדות (תיאור מנומס ל"לא השתנה בעצם המון") על ה-CX-5 הראשון, זה שהגיע אלינו עוד בתחילת העשור הקודם.
עדכון רכב הפנאי הוותיק שהוצג לראשונה ב-2016 אמור לאפשר לו לינוק עוד מעט אוויר עד החלפתו בדור חדש לחלוטין שיבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שמפתחת היצרנית, כחלק מהמאמץ למצב עצמה כמותג יוקרה.
מה חדש: השינויים צנועים. יחידות תאורה צרות יותר מלפנים ומאחור, פגושים שונים עם תוספת פס הגנה דמוי מתכת, וללא פנסי ערפל מלפנים. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר - "10.25 לעומת "8 - הנשלט גם באמצעות חוגה.
היצע מנועי בנזין אטמוספריים הוותיקים יישאר ללא שינוי - 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-2.5 ליטר עם 195 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או אופציה לכפולה-קבועה במנוע הגדול. גדול יחסית, שכן יחידת 2.5 ליטר מוגדשת (250 כ"ס) המוצע בצפון אמריקה לא יעשה עליה. מאזדה כן מבטיחה שהמיתלים כוילו מחדש על מנת לשפר את נוחות הנסיעה וכי נוספו חומרי בידוד במטרה להפחית רעשי דרך ורוח.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של מאזדה הוא הוותיק בקטגוריה, והעדכון שעבר נראה לנו מאוד צנוע, צנוע מכדי שיאפשר לו להתמודד מול סוללת מתחרים חדשה ומתקדמת ממנו משמעותית. מאזדה מוצאת עצמה גם בבעיה עמו, שכן לצד הצלחה די מובטחת בקרב ציי רכב ולקוחות מכורים, הוא פשוט מבוגר מכדי להיות רלוונטי בשוק הפרטי.
ונכון שאת קפיצת המדרגה המשמעותית שומרת מאזדה לדור הבא, שיקבל גם מנועי בנזין מודרניים בהרבה, אבל עד אז תהיה החדירה החשמלית כבר מסיבית הרבה יותר, וממש לא בטוח שזה יספיק לה כשיגיע לכביש בעוד מספר שנים.