בקצרה:
  • במשך 45 שנים יוצרה לאדה ניבה כמעט ללא שינוי
  • בעתיד הלא רחוק תבוסס על דאצ'יה דאסטר
  • הצגה רשמית מתוכננת ל-2025
להחיות את האייקון: הניבה נחשב לאחד מכלי הרכב המפורסמים שיצאו מרוסיה למדינות המערב, ומיוצר ללא שינויים כבר 45 שנים, מה שהופך אותו לרכב השטח שיוצר במשך הזמן הארוך ביותר. וזו מחמאה לתכנון הסופר-מתקדם לתקופתו, שכן הוא רכב השטח הראשון לעשות שימוש במרכב אחוד, עם מתלה נפרד מלפנים לטובת היגוי ראוי, וסרן חי מאחור לטובת מהלך מתלה. גם הנעה כפולה-קבועה תרמה לאיכות דינמית גבוהה מהמקובל לתקופה.
מה אנחנו יודעים: הניבה משווק כיום שיווק ברוסיה, בה תקנות בטיחות וזיהום אוויר אינן מחמירות כבמערב. אבל גם בלאדה - הנמצאת בבעלות רנו - מבינים שאין ברירה. ואחרי כמעט 50 שנים, ב-2025 לפי הערכות מושכלות, זה צפוי לקרות.
היצרנית לא מפרסמת בינתיים מידע, אבל לפי מקורות בתעשייה, הניבה החדש צפוי לחלוק פלטפורמה, מערכות מיתלים ומכלולי הנעה עם הדור הבא (והשלישי) של דאצ'יה דאסטר, שיושק כנראה באותו זמן. אלו אמורים להעניק לו יכולת גבוהה משמעותית - בעיקר בתחום הנוחות והשימושיות, אך לא רק - מהניבה הנוכחי, ופוטנציאל לשווק אותו במדינות נוספות מלבד רוסיה.
מה אנחנו חושבים: הביקוש לרכבי שטח שובר שיאים בכל העולם, ולכן הפוטנציאל גדול, בוודאי בהתייחס לתג מחיר זול וצפוי, בו נמצאים כרגע דגמים מעטים, בעיקר סוזוקי ג'ימני. כיצד תחייה לאדה את האגדה, והאם תשמור על המראה הקלאסי (כמו ג'ימני, מרצדס G קלאס ופורד ברונקו) או שתלך רחוק עם תכנון שונה במטרה לפנות לקהל יעד אחר, כמו במקרה של לנד רובר דיפנדר. עוד מוקדם להעריך.