בקצרה:
  • מיני תייצר 999 יחידות של JCW עם גיר ידני
  • תהיה האחרונה בהחלט עם שלוש דוושות
  • שיווק מקומי? לא בתוכניות
הסוף לשלוש דוושות: מיני מציגה גרסה ייחודית לJCW תחת השם 1to6 - (one to six, מהילוך ראשון לשישי), שתהיה אחרונה בשושלת עם תיבת הילוכים ידנית קלאסית. היא תיוצר במהדורה מוגבלת של 999 יחידות בלבד, ותביא בסופה של היסטוריה בת שישה וחצי עשורים של מיני עם תיבה ידנית.
ההבדלים העיצוביים בהשוואה ל-JCW רגילה קלים בלבד, אבל ברורים. היא תוצע בשחור בלבד, עם חישוקים ("18) מושחרים וכיתובים שונים ("1 מ-999", "1to6") על המרכב החיצוני ובסביבת הנהג.
מכאניקה זהה: גרסת JCW היא הבכירה בהיצע, נושאת את שמו של ג'ון קופר, מי שזיהה את הפוטנציאל הטמון במיני המקורית ושכנע את BMC להזריק לה קצת סטרואידים. התוצאה: שלושה ניצחונות מפורסמים בראלי מונטה קרלו באמצע שנות ה-60.
במפתיע, היא זהה מכאנית ל-JCW הרגילה, עם אותו מנוע בנזין מוגדש (2.0 ליטר עם 231 כ"ס) ואותה תיבת שישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. גם הביצועים ללא שינוי - 6.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 246 קמ"ש מרביים.
מה אנחנו חושבים: תיבת הילוכים ידנית, בעבר רכיב חובה בכל מכונית ספורט, הפכה נדירה בשנים האחרונות גם במכוניות אקזוטיות לרבות פרארי, למבורגיני ומקלארן. הסיבה לכך היא ההתקדמות המשמעותית בתיבות אוטומטיות (פלנטריות או כפולות מצמד) המאפשרת ביצועים טובים יותר לצד חסכון בדלק. ובמקרה הספציפי של ה-JCW האוטומטית תהיה מהירה ב-0.2 שניות ל-100 קמ"ש. ולצד זאת הן מקלות משמעותית על מלאכת הנהיגה.
ועדיין, עבור טהרני נהיגה השואבים הנאה ממעורבות מלאה במלאכת הנהיגה, הרבה יותר מנתוני זינוק או זמני הקפת מסלול מירוצים, אין לתיבה ידנית תחליף. מיני תעבור בהדרגה להנעה חשמלית בשנים הקרובות, כולל בגרסת JCW הבאה, ומבחינה זאת מדובר בתום עידן. רק חבל שהמהדורה המוגבלת שהציגה לרגל האירוע, לא מושקעת קצת יותר בשדרוג מכלולים מכאניים ונבדלת עיצובית.