בקצרה:
  • שוב הנעה אחורית: ה-CX-90 יהיה דגם שני כזה למאזדה
  • עם מקום לשבעה נוסעים, מנוע בנזין מוגדש או היברידי-נטען
  • צפוי לנחות כאן ברבעון השלישי של השנה
מיפן לאמריקה: ה-CX-90 יהיה רכב הפנאי הגדול של מאזדה בצפון אמריקה, ויוציא לגמלאות את ה-CX-9 הוותיק. מתחריו הישירים: פורד אקספלורר, שברולט טראוורס, סובארו איבולטיס, יונדאי פליסייד וג'יפ גרנד צ'ירוקי L. והחדשות הטובות עבורנו: בשונה מקודמו הוא צפוי להגיע ארצה ויהיה רכב פנאי ראשון לשבעה נוסעים באולם התצוגה המקומי.
בנזין או היבירידי: ה-CX-90 יהיה רכב פנאי שני של מאזדה - אחרי ה-CX-60 - שמתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפיתחה. גם מערכות ההנעה חדשות, עם בנזין מוגדש בעל 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר (340 כ"ס) עם מערכת היברידית קלה, או היברידי-נטען המשלב בין מנוע בנזין, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר למנוע חשמלי ו-323 כ"ס בסך הכל. מאזדה מפרסמת כי קיבולת המצברים היא 17.8 קוט"ש, אך לא מציינת את טווח הנסיעה הנקי מזיהום.
שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט (בדומה למקובל בדגמי מרצדס AMG) והנעה כפולה קבועה.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני הוא המוכר של היצרנית. סביבת הנהג כוללת מסך תצוגה מרכזי ("12.3) נשלט חוגה ועם סוללת מתגים תחתיו לשליטה במערכות השונות ובורר הילוכים אלקטרוני. לוח המחוונים לעומת זאת נותר אנלוגי. כמקובל בקטגוריה ניתן יהיה לבחור בצמד מושבי קפטן במקום ספסל לשלושה בשורת המושבים השניה, ומאזדה מציינת כי גם היושבים בשורה המושבים השלישית זוכים לשקעי USB ופתחי מיזוג ייעודיים. למעוניינים יוצעו חישוקי ענק ("21) ברמות האבזור הבכירות.
מה אנחנו חושבים: המעבר לפלטפורמה חדשה ושילוב מערכות הנעה מודרניות צפוי לשדרג משמעותית את מעמדו של רכב הפנאי הגדול של מאזדה בשוק האמריקאי. בעיקר בגרסה ההיברידית-נטענת שלמעט האקספלורר, לא מוצעת באף אחד מהמתחרים. אבל גם יבואנית המותג רשאית לראות עצמה מרוצה, עם נוכחות ראשונה בקטגוריה הזוכה לפופולריות רבה. עד כמה הוא יצליח תלוי כמובן בכמות האספקה שתקבל היבואנית ובתג המחיר שיוצמד לו.