בקצרה:
  • ב.מ.וו מעדכנת את סדרה 3
  • העיצוב שונה, המנועים זהים
  • שיווק מקומי בתחילת השנה הבאה
הלחם והחמאה: למרות הפופולריות הגבוהה של רכבי פנאי, סדרה 3 שהוצגה לראשונה באמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת ונמצאת כיום בדור השביעי בשושלת (מכונה G20), היא עדיין הדגם הנמכר ביותר של ב.מ.וו. מתיחת הפנים המוצגת כעת אמורה לאפשר לה להתמודד טוב יותר מול מרצדס C קלאס העדכנית ומול דור חדש לאודי A4 שצפוי לראות אור בקרוב.
השינויים בעיצוב החיצוני צנועים, ומתמקדים בעיקר ביחידות תאורה קדמיות צרות יותר ופגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים יש גרפיקה שונה ומגוונת יותר ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול יותר ("14.9 לעומת "10.3) המאפשר צמצום כמות המתגים בקונסולה המרכזית, ובורר הילוכים בצורת מתג צנוע לעומת ידית בעבר.
מה נשאר: מערכות ההנעה נותרו כמעט ללא כל שינוי. מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר יוצע בשלוש רמות הספק – 156 כ"ס ב-318, 184 כ"ס ב-320 ו-245 כ"ס ב-330, בכולם עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה כאופציה בצמד החזק יותר. ה-340M תמשיך לעשות שימוש במנוע שישה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר, עם מערכת היברידית קלה (48V) ללא שינוי בהספק (374 כ"ס) וכבעבר עם הנעה כפולה קבועה.
גם הגרסאות ההיברידיות-נטענות נותרו כבעבר, משלבות מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי והספק משולב של 204 כ"ס ב-320e או 292 כ"ס ב-330e. לשתיהן מצברים בקיבולת 12 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של בין 54 ל-62 ק"מ, כמחצית מטווח הנסיעה של המתחרה משטוטגארט.
מה אנחנו חושבים: סדרה 3 של ב.מ.וו היא לא רק המכונית הנמכרת ביותר של היצרנית, היא גם במרבית שנותיה הייתה הנמכרת ביותר בקטגוריה ומי שנחשבת לאמת המידה שלה. לאורך כמעט יובל שנים מאז הוצגה היא שמרה תמיד על עיצוב מרשים ואיכויות נסיעה גבוהות, לרבות יכולת דינמית משובחת, מה שגם קנה לה קהל לקוחות נאמן.
אבל כיום, לאור השינויים בתעשייה, העדכון שעברה - המתמקד בעיקר בשדרוג סביבת הנהג - נראה צנוע מדי. שימור מעמדה והתמודדות עם המתחרה הישירה מבית מרצדס עשוי להיות קשה מאי פעם.