בקצרה:
  • מרצדס C קלאס החדשה כאן, בינתיים בלי חשמל
  • היברידית-נטענת עם 100 ק"מ טווח תגיע בסוף השנה
  • תג המחיר מתחיל ב-330 אלף שקל
טייק 6: אם לוקחים בחשבון את ה-190 הנושנה והזכורה לטוב, ה-C קלאס החדשה היא כבר דור שישי לסדאן משפחתית קטנה של מרצדס, והדגם הנמכר ביותר שלה בכל הזמנים עם יותר מ-10 מיליון יחידות בארבעה עשורים. מכונית שעד הופעתה של ה-A קלאס הראשונה באמצע העשור הקודם, שימשה ככרטיס כניסה למותג היוקרה הגרמני.
במפתיע, דווקא גרסה היברידית-נטענת ומעניינת עם טווח מוצהר של כ-100 ק"מ בכוח חשמל בלבד לא נמצאת כאן עדיין. תגיע רק בסוף השנה עם תג-מחיר של כ-400 אלף שקלים. מולה תתייצב ב.מ.וו 330e המשווקת במספר גרסאות שמחירן מתחיל ב-310 אלף שקלים.
בינתיים כולל ההיצע צמד מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.5 ליטר (170 כ"ס) ב-C180 (עוד 14 כ"ס) או 2.0 ליטר (258 כ"ס) ב-C300. שניהם עם מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי צנוע (20 כ"ס) המשמש כמתנע וגנרטור. לשרשרת העברת הכוח מצטרפות תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. תוספת משקל של בין 120 ל-150 ק"ג בהשוואה ל-C קלאס היוצאת אחראית לפגיעה קלה של עשיריות שניה בביצועים: 8.6 שניות ל-100 קמ"ש ב-C180, או 6 שניות ב-C300.
הקטנה גדלה: בהשוואה לקודמתה, ה-C קלאס גדלה כמעט בכל ממד. 6.5 ס"מ לאורך (475 ס"מ), סנטימטר לרוחב (182 ס"מ) ו-2.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (286.5 ס"מ). הגובה נותר דומה (144 ס"מ). שינויים אלו אמורים לסייע בהגדלת מרחב המחיה לנוסעים, בעוד נפח תא המטען נותר ללא שינוי (455 ליטר).
סביבת הנהג כוללת מעתה אלמנטים שהגיעו מהגדולות ממנה במשפחה, למשל מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("11.9) ולוח מחוונים דיגיטלי (שנע בין "10.25 ל-"12.3 בהתאם לגרסה), עם תצוגת נתונים עלית ומציאות רבודה למערכת הניווט בגרסאות הבכירות.
מערך המיתלים תוכנן מחדש, עם מפסק סרנים רחב מבעבר (2 ס"מ מלפנים, 5 ס"מ מאחור) לטובת היכולת הדינמית. אופציה שמוצעת לראשונה בדגם מהקטגוריה – היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים תמורת 10,000 שקלים.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור עשירה וכוללת כציוד תקני ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה, חלון שמש וחישוקי "18. ה-C200 מוסיפה חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות ודלת תא מטען חשמלית. כל הגרסאות מצוידות במערכת הבטיחות העדכנית של מרצדס.
מה אנחנו חושבים: באופן היסטורי, C קלאס היא המכונית השניה שמרצדס מציגה אחרי ה-S קלאס, וכך גם הפעם. ולכן היא כוללת חלק מהמערכות המתקדמות של ספינת הדגל. אבל הן לא מגיעות בחינם, או אפילו בזול. תג מחיר של 330 אלף שקלים ל-C180 הם 75 אלף שקלים יותר מהמתחרה הישירה - ב.מ.וו 318. אז נכון, המרצדס אומנם מאובזרת יותר, אבל מצד שני, גם לא ניתן לרכוש אותה בפחות. לכך אפשר (ורצוי) לתמוה על הבחירה לוותר בינתיים על ההיברידית-נטענת, שנראית כמעניינת ביותר. האם המחיר הגבוה מוצדק? נדע רק לאחר שננהג בה.