החלטה מנוגדת לחוק? פרסום החלטת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, לפי יש לאפשר לניידות שיטור - ושוטרים בכלל - לנוע על נתיבי תחבורה ציבורית גם אם אינם בתפקיד, מעוררת סערה. מאז חשיפת החלטת השרה אתמול (ג') ב-ynet נשמעת ביקורת על ההחלטה. הגדיל לעשות ח״כ משה ארבל (ש״ס) שהגיש לשרה שאילתה בנושא. מיכאלי נמצאת בימים אלה בביקור מדיני בשוויץ. ממשרד התחבורה עדיין לא התקבלה תגובה.
2 צפייה בגלריה
נתיב תחבורה ציבורית באיילון
נתיב תחבורה ציבורית באיילון
נתיב תחבורה ציבורית באיילון
(צילום: אבי חי)
במכתב המצורף כותב ארבל כי נדהם לקרוא על ההחלטה. לדבריו, המשטרה פוגעת כך במשתמשי התחבורה הציבורית והשיתופית העושים שימוש בנתיב. הוא אומר כי אישור שכזה הגיוני כאשר מדובר בפעולה משטרתית, או כאשר נהג הרכב בתפקיד. אך אין לדבריו לתת אישור גורף לתנועת ניידות על נת״צ ללא התחשבות באופן ומטרת הנסיעה. ״משמעות ההחלטה היא ליצור שני סוגי אזרחים. מי שכבול לחוקי התנועה, ומי שפטור מהם בשל הימנותו על כוחות המשטרה״.
ארבל אמר ל-ynet כי ״החלטת המפקח הארצי על התעבורה לאפשר באופן גורף שימוש בנת"צ על ידי ניידות משטרה פשוט מנוגדת לחוק. כאשר שוטר נוסע שלא בתפקיד הרי הוא ככל אזרח. פניתי לשרת התחבורה כדי שתבהיר את עמדת משרדה בנושא. מצופה ממי שאוכף את החוק להקפיד שבעתיים על קיום הוראות החוק״.