בקצרה:
  • ב.מ.וו סדרה 3, מעכשיו גם בגרסאות בסיס וקצה
  • עד עתה שווקה רק היברידית-נטענת, שהתייקרה משמעותית
  • 318 תעלה 255 אלף שקל, M340 תעלה 569 אלף שקל
בלי חשמל: סדרה 3 הוצעה כאן עד כה רק בגרסת 330e היברידית נטענת, אך שינוי הטבת המיסוי הביא להתייקרות משמעותית של כ-50 אלף שקל בתג המחיר, המתחיל כיום ב-309 אלף שקל. בהתאם החליטה היבואנית להתחיל בשיווק מקומי של גרסאות בנזין רגילות.
ה-318 תהיה הדגם הבסיסי בהיצע, עם במנוע מוגדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, אותו משווקת ב.מ.וו בכמה רמות הספק. כאן הוא מייצר 156 כ"ס, 20 כ"ס יותר ממנוע השלושה צילינדרים (1.5 ליטר) ב-318 הקודמת. גם כאן עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הביצועים טובים יותר: זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות, בדרך ל-233 קמ"ש מרביים.
3 צפייה בגלריה
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3
את לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע האלה לא תקבלו ב-318
רשימת האבזור צנועה מאוד ביחס לצפוי ממותגי יוקרה ותג מחיר של יותר מרבע מיליון שקלים. בקרת האקלים חד-אזורית, כיוון המושבים ידני, לוח המחוונים אנלוגי, בקרת השיוט רגילה (לא אדפטיבית) ואין צימוד ל-Apple CarPlay או מצלמת נסיעה לאחור. מסך המגע צנוע בגודלו ("8.8, לעומת "10.25 ב-330e), אך יש ריפודי עור וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטח מת.
שלושת רבעי M: עד שתנחת כאן M3 החדשה, הגרסה החזקה ביותר תהיה M340, אך היא תגיע רק לאחר הזמנה מיוחדת. יחידת ההנעה זהה ל-M440 בה נהגנו לאחרונה: שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 374 כ"ס, ואליו מוצמדת מערכת היברידית קלה (48V) האמרוה לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה משלימים את שרשרת ההנעה. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות, עשירית שניה פחות מהקופה.
מה אנחנו חושבים: מנועים היברידיים-נטענים לא ממש עושים לנו את זה. כן, הם מבטיחים לספק את הטוב מכל העולמות אבל בדרך כלל לא מקיימים. טווח הנסיעה החשמלי מוגבל בכל מקרה וקטן מהמובטח, צריכת הדלק המשוקללת גבוהה משמעותית מהנתונים כי מנוע הבנזין נאלץ לסחוב מאות ק"ג של סוללות ותוספת המשקל הזו בדרך כלל גורעת מנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. ה-330e דווקא לא סובלת מאוד מכל אלה, אבל בכל זאת, היא אינה מכונת נהיגה כמובטח. וכעת היא גם יקרה בהרבה, אז טוב שיש לה אלטרנטיבות במשפחה.
מי שמחפש סדאן יוקרתית ומהנה לנהיגה לא פוסח על ב.מ.וו, ובהחלט יכול להיות שאפילו ה-318 הבסיסית תעניק לו יותר מה-330, אבל רשימת האבזור של גרסת הבסיס כה צנועה עד כי אנחנו שואלים את עצמנו מי יסכים לכך. קצת חבל.