בקצרה:
  • שברולט קורבט C8 זוכה סוף סוף לגרסה ספורטיבית קיצונית
  • מקורות בתעשייה מעריכים כי המנוע יהיה אטמוספרי תאב סל"ד
  • חשיפה בעוד מספר שבועות, עשויה להגיע אלינו בתחילת 2022
בחזרה לאטמוספרה: הסימון ZO6 בשברולט שייך לגרסאות הקצה של מכונית הספורט קורבט. אם תרצו, המקבילה האמריקאית לפורשה 911 GT3. היצרנית האמריקאית לא מפרסמת אמנם כל פרט על גרסת הקצה החזקה והמובטחת לה חיכינו (יחד עם עוד מיליונים ברחבי העולם), אך כן משחררת קדימון בדמות סרטון קצר שמגלה בעיקר צליל מנוע. לכאורה, אי אפשר ללמוד מכך כלום. מעשית, עולם ומלואו. מחלקת יחסי הציבור בשברולט מנוסה ויודעת את העבודה ולכן הסתפקה במעט כל כך. שכן הסאונד מלמד - אלא אם מדובר בהטעיה מכוונת ולא הגיונית - על מנוע אטמוספרי תאב סל"ד, שככל הנראה יגיע מגרסת מסלול ייעודית.
בתקשורת האמריקאית המאוד מקושרת ליצרנית, ובעיקר לחטיבת מכוניות הספורט שלה, מהמרים כי מדובר ביחידת V8 מרכזית (כמובן), בנפח 5.5 ליטר. מנוע קטן יותר מה-6.2 ליטר עם מגדש על ב-ZO6 היוצאת. זהו מנוע מירוץ לכל דבר ועניין שחלקיו הפנימיים צפויים להיות קלים במיוחד, מה שיאפשר לו לטפס במהירות לסל"ד גבוה. כמה גבוה? יתכן שהקו האדום יוצב בסביבות ה-9,000.
מה עוד אנחנו יודעים: נתון ההספק עשוי להיות נמוך מ-650 הכ"ס של הדגם היוצא, אבל הביצועים - גם בקו ישר - צפויים להיות טובים משמעותית. בין היתר משום שה-C8 החליפה תצורת מנוע קדמי ששימש בכל הדורות הקודמים בפלטפורמה חדשה עם מנוע מרכזי וחלוקת משקל של 60-40 לפנים-אחור, לעומת 50-50 בבעבר. כך ניתן לשגר באופן יעיל יותר את הכוח לאספלטף חמשל. בנוסף היא תצויד בתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד מהירה בהרבה מהאוטומטית של הדגם היוצא.
לשם השוואה, סטינגריי רגילה ובסיסית מזנקת ל-97 קמ"ש (60 מייל) ב-2.9 שניות, וזו כמעט שניה פחות מקודמתה. סביר להניח שנתון הזינוק של ה-ZO6 החדשה יכניס אותה למועדון בו חברות בעיקר יצירות אקזוטיקה אירופאיות כמו פרארי ומקלארן.
אפשר להמר כמובן גם על יכולת דינמית גבוהה יותר בכביש ובעיקר במסלול, בין היתר עם מיתלים בגיאומטריה שונה וצמיגים דביקים. תמונות ריגול שפורסמו ברשת חושפות מסיט אוויר אחורי גדול יותר מהסטינגריי, לטובת הגדלת כוח ההצמדה וכמובן הבהרה כי לא מדובר ב"סתם" קורבט.
מה אנחנו חושבים: הדור השמיני בשושלת הקורבט מביא עימו שיפור אדיר ביכולת הדינמית לעומת קודמתה. אבל כפי שגם הערנו במהלך ההתרשמות הראשונה על הכביש ומסלול המירוץ בארה"ב, כוח לא היה נקודת חוזקה וגם אם הביצועים היו מרשימים, התחושה הייתה שהמכונית הזו חייבת גם גרסה מאוד חזקה, כוחנית בהרבה מגרסת הבסיס. וה-ZO6 החדשה צפויה להיות בדיוק זו. עם תג מחיר שפוי בדומה לאחות הבסיסית, לפחות בארה"ב ההצלחה יותר ממובטחת. גם מול דגמי קצה אקזוטיים של מיטב היצרניות האירופאיות.