בקצרה:
  • לנצ'יה תחשוף בקרוב קונספט חשמלי חדש
  • ההשראה העצובית בהשראת הדגמים המיתולוגיים
  • המותג יציג 3 דגמים חדשים בתוך 5 שנים
תחיית המתים: לנצ'יה, אחת מיצרניות הרכב המפורסמות באיטליה שכמעט ונעלמה לחלוטין, צפויה לחזור בקרוב לשווקים תחת קונצרן סטלנטיס. זו לא הפעם הראשונה שבה מפוזרות הבטחות לרנסנס, אבל בשבועות הקרובים צפויה היצרנית לבצע צעדים אמיתיים ראשונים בכיוון עם הצגת מכונית קונספט חדשה.
הקונספט יקבל את השם אמוציונה PU+RA, שילוב של המילים Pure (טהור) ו-Radical (קיצוני). לדברי מנכ"ל היצרנית, לוקה נפוליטנו, מכונית הקונספט תציג את הבסיס לעיצובי המותג בעשור הקרוב.
בחזרה למקורות: היצרנית אומנם חושפת בינתיים רק תמונות חלקיות, אבל ניתן להבחין ביחידות התאורה המעוגלות מאחור שעוצבו בהשראת הסטרטוס המיתולוגית, שגרסת המרוצים שלה זכתה שלוש פעמים באליפות העולם בראלי (1974-1976). עוד ניתן להבחין בכיתוב שם המותג על חלקה האחורי בפונט חדש "ששואב השראה מעולמות האופנה", כך לנצ'יה.
דגם הקונספט יציג גם גג שמש במבנה מעוגל, ועל החלון האחורי יוטבעו פסים אופקיים - מחווה לאלו שהופיעו על קורה C של הבטא HPE, אחת המכוניות הראשונות בעולם עם מרכב "שוטינג ברייק".
העתיד הקרוב: למרות ההצהרות הגרנדיוזיות, הדגם הראשון שיוצג המותג הוא דור חדש לאפסילון הוותיקה שיעלה על כבישי אירופה בשנה הבאה, ככל הנראה על בסיס פיז'ו 208 ולכן הוא יוצע גם עם הנעה חשמלית מלאה. בעוד שלוש שנים יצטרף להיצע גם רכב פנאי קומפקטי, ככל הנראה בשם אאורליה שיתבסס על הדור הבא של ה-3008, וב-2028 תוצג גם משפחתית קומפקטית שתחזיר לחיים את השם דלתא. שני הדגמים האחרונים יוצעו עם הנעה חשמלית בלבד.
3 צפייה בגלריה
לנצ'יה
לנצ'יה
לנצ'יה סטרטוס, S4 ודלתא אינטגרלה
מה אנחנו חושבים: רק מעטים עוד זוכרים את שנות תור הזהב של לנצ'יה ואת הדומיננטיות שלה במסלולי הראלי בשנות השביעים עד תחילת שנות התשעים. זו גם הסיבה שבגללה היצרנית לא מסתפקת בפריטים עיצוביים כמחווה לעבר, אלא גם טורחת להסביר את ההקשר של כל אחד מהפריטים אל הדגמים האיקוניים.
אבל ללנצ'יה יש כעת לא רק עבר מפואר, אלא גם עתיד כמותג יוקרה מבוסס הנעות חשמליות. וזו פוזיציה עליה מתמודדים גם DS ואלפא רומיאו. וכדי להצליח לנצ'יה תידרש לשלב בדגמי העתידיים את העיצוב והאופי הייחודי שלה ולא להסתפק רק ב"העתק-הדבק" של דגמי פיז'ו. לנו, כמו לכל מי שיש פינה חמה בלב למותג האיטלקי, צריך לקוות שכך יהיה.