בקצרה:
  • יונדאי סונטה מחדשת פנים ומוסיפה מסכים
  • תוצע כבעבר עם מנוע בנזין או היברידי
  • תנחת כאן בעוד כשנה
חדשות גדולות, קטנות: יונדאי חושפת מתיחת פנים לסונטה, המשפחתית הגדולה שלה ונציגתו הבכירה של הקונצרן בקטגוריה המצטמקת. שינויי המראה מושפעים באופן ברור מדגמי המותג החשמליים, כולל פס תאורה לרוחב החזית והאחוריים. החרטום הפך אגרסיבי יותר עם סבכה גדולה מבעבר ופתחי אוורור מודגשים, אך השינוי בפנים חשוב יותר.
סביבת הנהג עודכנה עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המחוברים יחדיו ליצירת מראה אחיד. מתגי ההילוכים הוחלפו בזרוע בסמוך לגלגל ההגה, סידור דומה למנגנון המסורבל באיוניק 5. גם גלגל ההגה, מתגי בקרת האקלים ופתחי האוורור עוצבו מחדש.
לבדוק לך את המנוע? יונדאי לא מפרסמת בשלב זה פרטים טכניים, אבל ניתן לשאר כי מערכות ההנעה יעברו ביורשה מהדגם היוצא. בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, בזמן שהגרסה ההיברידית תשלב בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר למנוע חשמלי ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
אבזור הבטיחות צפוי להיות דומה לסונטה היוצאת, עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: עם הסונטה הנוכחית הצליחה יונדאי לראשונה בהיסטוריה להתמודד עם אריות הקטגוריה ללא רגשי נחיתות. בעיקר בזכות גרסה היברידית ייחודית, אבל גם הודות לאיכות גבוהה יותר. עד כדי כך שבמבחן ההשוואתי שערכנו לה היא ניצחה את סקודה סופרב, מי שנחשבה במשך שנים למלכה הבלתי מעורערת של הקטגוריה ההולכת ומצטמקת תחת מתקפת רכבי הפנאי והעידן החשמלי.
סקודה צפויה להציג בקרוב דור חדש למשפחתית הגדולה שלה, כך שמתיחת הפנים של יונדאי מגיע בדיוק בזמן. ולמרות שמדובר ללא ספק בקרב מעניין בין השתיים, נדמה שהתחרות האמיתית של שתיהן תהיה מול דגמים עם הנעה חשמלית מלאה הנמצאים באותה סביבת מחיר. בזירה הזו ליונדאי יש כבר תשובה עם האיוניק 6 שתושק כאן בקרוב. לסקודה עדיין אין.