בקצרה:
  • יונדאי איוניק 6 המסקרנת נחתה בישראל
  • על בסיס איוניק 5 בעיצוב מסובב ראשים
  • המחיר: יתחיל בכ-225 אלף שקלים, החל מחודש מרס*
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
(צילום: עידן קוז'יקרו)
חשמלית ייעודית שניה: יחידות ראשונות של איוניק 6 נחתו בנמל אילת לקראת תחילת שיווק בסוף חודש מרץ, כך נודע ל-ynet. זו חשמלית שניה של היצרנית הקוריאנית על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית בה עושות שימוש גם קיה (EV6) וג'נסיס (GV60), והיא תתייצב באולם התצוגה לצד איוניק 5 המצליחה ותתמודד מול משפחתיות סדאן דוגמת טסלה מודל 3 ופולסטר 2, ואלה שיגיעו בעתיד כמו פולקסווגן ID7 ו-BYD סיל.
בהשוואה לאיוניק 5 היא ארוכה ב-22 ס"מ (485.5), נמוכה ב-11 ס"מ (149.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (295 ס"מ). תא המטען מאחור צנוע בכ-130 ליטר (401 ליטר) בעוד מלפנים הוא קטן ב-17 ליטר (40 ליטר). אך אין ספק כי תשומת הלב תופנה למראה יוצא הדופן שלה, עיצוב בהשראת הפרופסי קונספט עם מקדם גרר (0.21) הנמוך ביותר בקטגוריה, ומהנמוכים ביותר בתעשיה, שני רק למרצדס EQS (עם 0.20).
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
(צילום: עידו קוז'יקרו)
600 ק"מ בין טעינות: יונדאי תשווק את האיוניק 6 בשתי גרסאות מערכות הנעה. עם מנוע חשמלי אחורי בודד המעביר 228 כ"ס לגלגלים האחוריים, זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות וטווח נסיעה של 614 ק"מ. הגרסה כפולת ההנעה מוסיפה מנוע מלפנים שמחובר לגלגלים הסמוכים אליו ובסך הכל 325 כ"ס, 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 583 ק"מ.
לשתיהן מצברי 77.4 קוט"ש במתח 800V המתאימים לעמדה אולטרה מהירה (350DC) ומילוי 10% ל-80% בתוך 18 דקות, או הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה בפחות מחמש דקות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של יונדאי עם אפשרות שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב באמצעות נתונים מהרדאר.
מה עוד צריך לדעת: עיצוב הפנים דומה לאיוניק 5 עם שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, הגה שתי צלעות ייחודי עם בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) מימין לו, אבל ללא אפשרות להדום למושבים הקדמיים בדומה לאיוניק 5 המרווחת. מערכת מצלמות במקום מראות לא עשתה דרכה לגרסאות שישווקו כאן ולטעמנו טוב שכך.
היצע מערכות הבטיחות הוא המוכר של יונדאי, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. עוד יוצעו מערכת מצלמות היקפיות עם הקרנת פינות המרכב על לוח המחוונים בהפעלת איתות, ואפשרות להסעת הרכב מהשלט לצורך כניסה או חניה למקומות צפופים.
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6
(צילום: עידן קוז'יקרו)
מה אנחנו חושבים: מכיוון שהיא חולקת בסיס (והרבה יותר מכך) עם מי שנחשבת אצלנו למשפחתית החשמלית הטובה ביותר בישראל (איוניק 5) ועם ג'נסיס GV60 המשובח, לאיוניק 6 יש סיכוי לא רע להפוך לאחת החשמליות הטובות שיעלו על כביש ציוני השנה. ולכך יש להוסיף עיצוב מעורר השתאות שללא ספק יסובב כל ראש על הכביש וברחוב. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות? נדע רק לאחר שננהג בה. עוד מעט סבלנות, לא הרבה.
* עדכון: הערכת המחיר של ynet תוקנה לאחר הפרסום