בקצרה:
  • רנו 5 טורבו תיוצר בגרסה מודרנית עם הרבה יותר כוח
  • עדיין עם מנוע מרכזי אבל בייצור מאוד מוגבל
  • תג המחיר יציב אותה בקטגוריה אקזוטית
נולדה במסלולי ראלי: ה-5 טורבו היא כנראה המכונית הקיצונית ביותר שייצרה רנו מעולם. וכמו מרבית האגדות המוטוריות, גם היא נוצרה כדי להתמודד באליפות העולם בראלי. למרות השם המפורש ודימיון (מסוים) במבנה, לא היה לה יותר מדי מהמשותף עם ה-5 הרגילה של אותה תקופה.
במקום בחרטום, המנוע הוצב מאחורי צמד המושבים, יחידה מוגדשת ששיגרה כוח לצמיגים אחוריים ורחבים מאוד, כחלק מהתקנות באותה תקופה, רנו חייבת הייתה לייצר - במפעל של אלפין בדייפ, בצפון צרפת - גם גרסאות עם רישוי לכביש, וכמעט 5,000 מהן התגלגלו מפס הייצור האקסקלוסיבי. אלה שנשארו מהן, ולא מדובר ברבות, הפכו לפריט אספנות מאוד מבוקש ויקר.
רגשות נוסטלגיה: ובעוד רנו מתכננת להחזיר את ה-5 לאולמות התצוגה, עם מראה שיזכיר את המכונית ההיסטורית אבל הנעה חשמלית מודרנית, עבור ה-5 טורבו הפרועה אין לרנו תכניות שכאלה. לסדנת לג'נד אוטומוביל (Legende Automobiles) לעומת זאת, דווקא כן. זו הציגה גרסה מודרנית לטורבו עם מראה כמעט זהה ומתכון מכאני דומה. המנוע עדיין מרכזי, שותה בנזין ואבעה צילינדרים נעזרים במגדש טורבו, אבל ההספק עומד על 400 כ"ס, פי 2.5 מהמנוע המקורי, ההנעה אחורית אבל תיבת ההילוכים סיקוונסיאלית-ידנית עם אפשרות להעברה ללא שימוש בדוושת המצמד.
כמו במקור, גם כאן יש בתי גלגלים אחוריים מורחבים מאוד, כדי שניתן יהיה לאכלס מנוע עם פתחי יניקת אוויר ייעודיים, אבל המרכב כולו עשוי קרבון במטרה להוריד משקל. נתוני ביצועים או פרטים טכניים מלאים לא פורסמו עדיין, אך היא תצויד במיתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. תא הנוסעים מינימליסטי ודומה לרכבי מירוץ עם כלוב בטיחות, מושבי באקט עם חגורות ייעודיות ורצועות בד במקום ידיות פתיחת דלתות. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי ואפילו בקרת אקלים מפוצלת.
מה אנחנו חושבים: נדמה שלצד המעבר המסיבי של תעשיית הרכב לחשמל, לרבות במותגים אקזוטיים כמו פרארי, מקלארן, למבורגיני ובואגטי, קיימת עליה ברורה וחדה בביקוש למכוניות אייקוניות ונוסטלגיות ברוח הימים של פעם. החל בגרסאות מודרניות לגרסאות מוקדמות של פורשה 911 ועד לנד רובר דיפנדר. ולכן החייאת ה-5 טורבו לא מפתיעה. החיסרון היחיד: תג מחיר מפלצתי.