בקצרה:
  • שלוש שנים אחרי אירופה, Lynk&Co הסינית כאן
  • תשווק רכב פנאי היברידי נטען על בסיס וולוו XC40
  • תג המחיר: 230 אלף שקל
סיני על בסיס שוודי: Lynk&Co, מותג נוסף בבעלות ענקית הרכב ג'ילי, נוחת בישראל וישווק כאן על ידי מאיר יבואנית וולוו, פולסטר והונדה. הוא יהיה מותג סיני שלישי בישראל (אחרי צ'רי ו-Wey) שמשווק כאן מכוניות ללא הנעה חשמלית מלאה. ה-01 שנחשף כבר ב-2016 הוא דגם ראשון שנחת באולם התצוגה המקומי, והוא עושה שימוש בפלטפורמה (CMA) ומכלולי הנעה של וולוו XC40 PHEV. עד 2025 יתווספו להיצע שלושה דגמים עם הנעה חשמלית מלאה, שני רכבי פנאי (קטן וקומפקטי) ומשפחתית גדולה.
בשונה מאירופה בה הוא נמכר בשיטת ליסינג ייחודית, במסגרתה מתבצע תשלום חודשי קבוע ישירות ליצרנית כדמי שימוש (הכולל גם ביטוח, אגרות רישוי וטיפולים תקופתיים) כאן הוא ישווק באופן רגיל למקובל במחיר של 230 אלף שקל מה שמציב אותו כמתחרה לדגמים היברידיים נטענים כמו טויוטה ראב4, קיה ספורטאז' ופיז'ו 3008, אבל הוא גם יקר בכ-40 אלף שקל מ-MG HS.
מה צריך לדעת: בהשוואה ל-XC40 הוא ארוך ב-10 ס"מ (454 ס"מ), גבוה בכ-4 ס"מ (169.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-3 ס"מ (273.5 ס"מ). תא המטען גדול ב-14 ליטר (466 ליטר). מערכת ההנעה עימה ישווק היא היברידית נטענת המוכרת מרכב הפנאי השוודי, משלבת בין מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (179 כ"ס), עם מנוע חשמלי (81 כ"ס) בתפוקה משולבת של 261 כ"ס.
הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-8 שניות 0.7 שניות יותר מאחיו השוודי. מצברים גדולים יותר (17.6 קוט"ש לעומת 10.7) מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 75 ק"מ, כ-30 ק"מ יותר מהוולוו המקביל.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("12.7), מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת וכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעה במקרה של תאונה צידית.
מה אנחנו חושבים: ג'ילי, בעלת הבית של Lynk&Co נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המוערכות בסין, גם בגלל שהיא מהבודדות בבעלות פרטית (ממשלתית אצל הרוב) בעיקר מכיוון שהיא פועלות כמו קונצרן רכב גלובלי, עם בעלות על סוללת מותגים (וולוו, לוטוס וסמארט). זה מעניק לה נוכחות במגוון שווקים ויכולת פיתוח משמעותיות כולל גישה לטכנולוגיות מתקדמות ולהון אנושי (מהנדסים, מעצבים ואנשי ייצור) מהשורה הראשונה של תעשיית הרכב.
באירופה מודל הרכישה הייחודי של Lynk&Co מאפשר לה הצלחה גדולה, אבל כאן זה לא ממש המצב וה-01 ישווק באמצעות היבואנית בדומה לכל דגם אחר בשוק. בשונה מרכב הפנאי של MG שמוצב נמוך משמעותית מהמתחרים וזכה לכן להצלחה אדירה, ה-01 מתומחר ישירות מול דגמים מבוססים היטב של מותגים מוכרים הרבה יותר, ומולם יהיה לו קשה מאוד לשכנע. כשיגיע החשמל זה עשוי להצליח הרבה יותר, אבל יקח עוד זמן רב עד שזה יקרה.