בקצרה:
  • זיקר X עוד לא כאן, נחשף רשמית בתערוכת שנגחאי
  • יוצע עם הנעה אחורית או כפולה, עם 428 כ"ס
  • זכיין מקומי עדיין לא הוצג, אבל זה יקרה בקרוב
3 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
עדיין לא כאן, אבל מעורר המון עניין. זיקר, מותג החשמליות היוקרתי של קבוצת ג'ילי הסינית, הציג בתערוכת שנגחאי את רכב הפנאי הקומפקטי עליו דיווחנו לראשונה לפני כחודשיים. ה-X צפוי להגיע לאירופה עוד השנה, עם כוונת על מתחרים אפשריים בעולמות היוקרה כמו מרצדס EQA, אודי Q4 אי-טרון, וולוו XC40 החשמלי וב.מ.וו iX1.
למותג זיקר עדיין אין זכיין ישראלי, אך יש להזכיר כי מותגי ג'ילי מיוצגים כיום על ידי שלוש יבואניות שונות, כולן לוטשות ללא ספק עיניים אל תת המותג - יוניון המשווקת את ג'ילי גיאומטרי C, מאיר המשווקת את דגמי וולוו, פולסטאר ולינק אנד קו, וכלמוביל המחזיקה (עדיין) בזיכיון למותג סמארט - על אף שכרגע המותג לא פעיל בישראל. בנוסף דווח בעבר על מספר יבואניות נוספות המעוניינות בייצוג, אך ללא פרטים נוספים.
3 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
זיקר X יתבסס על פלטפורמת SEA של הקונצרן, המשמשת גם את סמארט 1#. בסיס הגלגלים של שני הדגמים זהה (275 ס"מ), אך ה-X יהיה ארוך ב-18 ס"מ (445 ס"מ), רחב בכס"מ וחצי (183.6 ס"מ) ונמוך ב-6.4 ס"מ (152.7 ס"מ).
כדי לפצות על הסנטימטרים החסרים לגובה ועדיין להעניק ל-X מראה של רכב פנאי, הגביהה היצרנית הסינית את קו המותניים והוסיפה קשתות בתי גלגלים וחצאיות צד בשחור, לצד פגושים מושחרים. על המראה המקורי אחראיות יחידות תאורה מינימליסטיות ודלתות ללא ידיות פתיחה. במקומן מוטמעים מתגי מגע קטנים על גבי קורה B, לצד מערכת לפתיחה על בסיס זיהוי פנים.
3 צפייה בגלריה
(ניר בן זקן)
טכנולוגיות מסקרנות נוספות שפגשנו ברכב כוללות תצוגת מצב הסוללה על גבי הרכב מבחוץ, מסך מגע גדול ("14.6) המותקן על גבי מסילה ונע (חשמלית) לפי בחירה עד קצהו הימני של תא הנוסעים, תא אחסון מרכזי הכולל אפשרות חימום עד ל-50 מעלות או קירור ויד הקפאה עד 15 מעלות מתחת לאפס. למושב הנוסע הקדמי יש הדום נשלף.
גרסת הבסיס תצויד במנוע אחורי בודד בהספק של 272 כ"ס, ותאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. לגרסה הבכירה צמד מנועים חשמליים - והנעה כפולה - עם הספק משולב של 428 כ"ס המאפשר האצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית של 190 קמ"ש. סוללות 66 קוט"ש יעניקו לזיקר X טווח נסיעה מירבי של 440 ק"מ.