בקצרה:
  • פרארי תציע את ה-296 ההיברידית גם בגרסת גג נפתח
  • עם 2.9 שניות ל-100 קמ"ש, 14 שניות לרוח בשיער
  • תנחת כאן בשנה הבאה
בלי חלק עליון: ה-296 GTS היא גרסת גג נפתח ל-296 GTB, מכונית העל השלישית של פרארי המסתייעת בחשמל אחרי לה פרארי ו-SF90. זו גם מכונית ראשונה לעשות שימוש במנוע V6 מאז הדינו מאמצע שנות השבעים.
מנוע הבנזין בנפח 3.0 ליטר מוצב בתצורה מרכזית, עם צמד מגדשי טורבו והספק של 663 כ"ס. המנוע החשמלי מפיק 167 כ"ס וממוקם בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד, ויחד הם מעבירים 830 כ"ס לגלגלים האחוריים.
הגג הנפתח ב-GTS הוא קשיח, עשוי מאלומיניום כמקובל בשאר דגמי היצרנית, ומאפשר בכך מראה כמעט זהה לקופה כשהוא במצב סגור. המנגנון החשמלי מאפשר מעבר ממצב סגור לפתוח ב-14 שניות גם בנסיעה במהירות של עד 45 קמ"ש.
המספרים: עבור מי שמתלבט בין הקופה לקבריולה נציין שלמרות תוספת המשקל (70 ק"ג), הזינוק ל-100 קמ"ש (2.9 שניות), המהירות המרבית (330 קמ"ש) וטווח הנסיעה הנקי מזיהום (25 ק"מ) זהים בשתיהן. הזינוק ל-200 קמ"ש ב-GTS יהיה איטי ב-0.3 שניות (7.6 שניות) וסביב פיוראנו, מסלול הניסויים המפורסם של פרארי, היא תהיה איטית ב-0.8 שניות (דקה ו-21.8 שניות) מה-GTB.
שאר המערכות המכאניות זהות לקופה לרבות מסיט אוויר אקטיבי הנפתח ונסגר בחלקה האחורי על פי צורך, ומערכת ניהול שלדה דינמית מתקדמת ו-ABS שפותחה ייעודית למכונית.
מה אנחנו חושבים: פרארי, כמו מקלארן ובקרוב למבורגיני, נאלצת להסתייע בחשמל על מנת להמשיך ולייצר מכוניות שיעמדו בתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות. כעת עוד יש מנוע בנזין המשמש בסיס להנעה בעוד החשמל משמש לסיוע, אבל נראה שבעתיד גם הוא יעלם ויוחלף בחשמל באופן מלא. זה יהיה נקי, חרישי ויעיל, אבל גם נטול דרמה.
ולכן אפשר לבכות על העובדה כי פרארי הקטינה את נפח המנוע ומספר הבוכנות בהשוואה לדגמים הקודמים בשושלת. אפשר גם להכיר בעובדה כי בקרוב הבנזין ייעלם באופן מוחלט, ולברך על כך שעדיין אפשר ליהנות, ולא לעוד הרבה זמן, ממנוע תאב סל"ד מבית היוצר המפורסם של מראנלו.