בקצרה:
  • מותג הרכב הסיני Lynk&Co ישווק כאן ברבעון הרביעי
  • ה-01 יהיה ראשון על בסיס וולוו XC40
  • בגרסה היברידית נטענת, בעתיד גם חשמלית מלאה
סיני שוודי: לפני למעלה מחמש שנים סיפרנו לכם לראשונה על רכב מתוצרת Lynk&Co, מותג בבעלות ענקית הרכב הסינית ג'ילי העושה שימוש בפלטפורמה בפיתוח וולוו ומיועד לפלח השוק העליון עם תג מחיר גבוה יחסית ואיכות ייצור לא אופיינית לסין. עברו מספר שנים, וב-2021 עשה המותג צעדים ראשונים בשוק האירופאי, בהתאם למטרה המקורית שעמדה מאחורי הקמתו - שיווק בעולם המערבי.
אפרופו שיווק, באירופה נמכר המותג בשיטת ליסינג ייחודית, במסגרתה מתבצע תשלום חודשי קבוע - וישירות ליצרנית - של 500 אירו (כ-1,800 שקל) הכולל גם ביטוח, אגרות רישוי וטיפולים תקופתיים. שימו לב, לא כנהוג בישראל דרך צד שלישי, החייב אף הוא לגזור נתח ומייקר בכך את העסקה.
בעתיד תאפשר החברה ללקוחות להציע את הרכב באפליקציית תחבורה שיתופית ובכך להפוך את העסקה לכדאית יותר עבורם. רכישה מתבצעת ברשת ללא אולמות תצוגה פיזיים, עם מפרט אבזור אחיד ואפשרות לבחירה בין שני צבעים בלבד - שחור או כחול.
בישראל צפוי המותג הסיני להצטרף - לקראת הרבעון הרביעי של השנה - לסוללת המותגים הגדלה של חברת מאיר, כיום יבואנית וולוו והונדה, בעתיד הלא רחוק גם פולסטר, מותג הרכב החשמלי העצמאי של וולוו. עוד לא ברור האם תבחר היבואנית בשיטת שיווק דומה, או רכישה מסורתית יותר כמקובל בשוק הרכב.
מה צריך לדעת עליו: ה-01 הוותיק מבוסס על פלטפורמת CMA המודולרית של וולוו ומכלולי הנעה של XC40, והוא הדגם הראשון אותו משווק המותג באירופה. בעתיד ההיצע צפוי להתרחב ולכלול דגמים נוספים המשווקים כיום רק בסין. בהשוואה לרכב הפנאי השוודי, הוא ארוך ב-10 ס"מ (454 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (273.5 ס"מ), גבוה בכ-4 ס"מ (169.5 ס"מ) בעוד הרוחב דומה (185.5 ס"מ). תא המטען גדול ב-14 ליטר (466 ליטר).
בישראל הוא ישווק רק בגרסה היברידית-נטענת, עם מנוע שלושה צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 1.5 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (81 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 261 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
למרות מערכת ההנעה הזהה, הביצועים איטיים יותר מהתאום של וולוו. כך למשל, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות, 0.7 שניות יותר מאחיו השוודי. הסיבה: מצברים גדולים יותר (17.6 קוט"ש לעומת 10.7) המוסיפים משקל אבל מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי מרשים של 69 ק"מ, כ-24 ק"מ יותר מוולוו מקבילה. בעתיד הוא יוצע גם בגרסה חשמלית מלאה.
מערכות הבטיחות כוללת את אלו המוכרות של וולוו, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. רשימת האבזור שלו באירופה כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("12.7), משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית חלון שמש וחישוקי "20 קלים.
מה אנחנו חושבים: מבין היצרניות הסיניות, ג'ילי נחשבת לאיכותית והמוערכת ביותר. בין היתר מכיוון שהיא מהבודדות בבעלות פרטית ולא ממשלתית. אך גם מכיוון שהיא מהבודדות שפועלות כמו קונצרן רכב גלובלי, עם בעלות על סוללת מותגים - וולוו, לוטוס וסמארט. גישה זו מעניקה לה גישה לטכנולוגיות מתקדמות ולהון אנושי (מהנדסים, מעצבים ואנשי ייצור) מהשורה הראשונה של תעשיית הרכב.
ומה לגבי Lynk&Co? הפוטנציאל של המותג גדול, גם בגלל שהבסיס הוא זה האיכותי של וולוו, ובעיקר בגלל שיטת הרכישה והבעלות על הרכב. אם תאמץ היבואנית מאיר מתכון דומה לזה המקובל באירופה, הוא עשוי להיות מעניין ואטרקטיבי.