בקצרה:
  • דגם שבעה מקומות חדש לדאצ'יה יוצג במינכן
  • על פלטפורמה של רנו, עם מערכות בטיחות מתקדמות
  • ינחת בארץ במהלך 2022, יהיה כנראה הזול מסוגו
דאצ'יה הרומנית, חלק מקונצרן רנו-ניסאן ואחד המותגים המפתיעים לטובה - לפחות מבחינת מכירות - של העשור האחרון, עוברת מהפיכת איכות. היצרנית שכשלה באופן מהדהד בשנות ה-80 של האלף הקודם, נמצאת בעיצומו של רענון ארסנל דגמים (מצומצם עדיין) מהיר ומרשים.
ואחרי שהציגה סנדרו כל חדש על בסיס לא אחרת מרנו קליאו העדכנית, היא צפויה לחשוף דגם חדש לחלוטין על אותה פלטפורמה מודולרית, כמחליף ללא פחות משלושה דגמים, לודג'י, דוקר ולוגן MCV העתיקים. בפשטות, סוג של סאנדרו סטיישן עם מקום לשבעה.
המהפיכה של דאצ'יה: רנו היא זו שמעניקה לדאצ'ה את הפלטפורמה המודרנית (CMF-B למתעניינים), כחלק ממהלך מתוכנן של שדרוג המותג הרומני המציע בשנים האחרונות תוצאות שמפתיעות אפילו את האופטימיים ביותר. ומדובר אמנם בחודש אחד בלבד, אבל לא ניתן להתעלם מהישג פנטסטי בדמות "הרכב הנמכר ביותר באירופה" שקבע הסנדרו החדש, תואר שרק מעטים - פולקסווגן גולף, ועוד כמה - יכולים להתהדר בהם.
במסגרת השדרוג מעוניינים ברנו לשמור כמובן על תג מחיר ותדמית עממיים בתקופת אי ודאות כלכלית שאינה צפויה להיעלם בקרוב. עם זאת, אין לחברה מנוס ממהלך מודרניזציה מהירה, שכן הדגמים הקודמים - חלקם הגדול עדיין משווק - נשענים על בסיס מיושן מאוד המהווה מכשלה. ואם בנושא יחידות הנעה לא נדרשה השקעה גדולה מדי כדי לעבור לעידן הנוכחי, הרי שבכל הנוגע לתכנון פנים ואיכות נסיעה, ובוודאי יכולת מוגבלת לשלב מערכות בטיחות מתקדמות, המותג משתרך מאחור.
על הפלטפורמה החדשה, כפי שהציג הסנדרו החדש, אין בעיה לשלב מערכות מצילות חיים ובאופן טבעי, גם איכות הנסיעה משופרת משמעותית. יחד עם זאת ניתן להניח שסביבת הנהג והנוסעים צפויה להשאר פשוטה ובסיסית יחסית למקובל במותגים אירופאים כיום. ל-ynet נודע עוד כי הג'וגר צפוי לקבל את יחידת ה-1.3 ליטר המוגדשת בה משתמשים לא מעט דגמים בקונצרן, ולצדה גם יחידה היברידית על בסיס מנוע 1.6 ליטר עם צמד מנועים חשמליים.
מה אנחנו חושבים: דאצ'יה כבר אינה בדיחה. אז נכון, חלק מדגמיה נראים כאילו נוצרו בעידן מהפיכת האינטרנט ואחרים - מתקדמים יותר - הרגישו ללא ספק טוב יותר במשבר הפיננסי הגדול של 2008. אבל דאצ'יה הוא מותג רלוונטי מאוד, לא מעליב כבעבר, וכזה שמעניק לקהל מסוים פתרון תחבורתי הולם.
כל זאת, למעט חסרונן המקומם של מערכות בטיחות מתקדמות, בחירה שבשלהי 2021 לא ניתן להצדיק בשום צורה. הסנדרו החדש הראה שאפשר אחרת, כולל שמירה (באירופה, בארץ נמכר משום מה עדיין הישן) על תג המחיר של הדגם העתיק.
הג'וגר אמור ללכת בעקבותיו ולשדרג משמעותית את אופציית מוביל הנוסעים למשפחה המורחבת. הוא גם אמור להגיע אלינו במהלך 2022 ואלה חדשות טובות ליבואנית ולקהל, בוודאי אם יישמר תג-מחיר ידידותי כנדרש. מצד שני, גם הסנדרו אמור היה לנחות אצלנו לפי חצי שנה לפחות, ועדיין לא הגיע. כך שאל תעצרו בינתיים את הנשימה.