בעקבות חשיפת ynet, עוד ראשי רשויות מבקשים הבהרות משר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. הסערה סביב תכנית ביטול שתי תחנות רכבת לאורך הקו המזרחי העתידי שמוקם בימים אלה ממשיכה, למרות ניסיונות ההרגעה של משרד התחבורה. זאת לאחר שעתידן של תחנות כפר סבא-צפון וטירה מוטל בספק, לפי גורמים מקורבים לפרויקט שחשפו זאת בתחילת השבוע. אל ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, ששלח אתמול (ג') מכתב לשר, הצטרפו אמש שני ראשי רשויות נוספים הדורשים פגישה דחופה עם סמוטריץ'.
(צילום: רועי צוקרמן)
"תושבי השרון וביניהם תושבי ישובי המועצה האזורית דרום השרון, מתמודדים באופן יומיומי עם מצוקת עומסי תנועה ומייחלים להקמתו של קו הרכבת המזרחי, אשר יהווה חלופה לשימוש ברכבים פרטיים, ויוביל להקלה בעומסים הכבדים בכבישים, בדיוק כפי שמשרד התחבורה מעודד את הציבור לעשות", כתבה ראשת מועצת דרום השרון, אשרת גני גונן.
"כיצד ייתכן שמצד אחד מקצצים ומבטלים פיתוח תשתיות תחבורה וכבישים ומן הצד השני פוגעים בחלופות התחבורה הציבורית ומותירים את הציבור קירח מכאן ומכאן? המועצה האזורית דרום השרון מפתחת בימים אלה את אזור תעסוקה בנימין הסמוך לתחנה המתוכננת בצפון כפר סבא. ביטול התחנה יפגע אנושות בנגישות לאזור התעסוקה, הן עבור בעלי העסקים והן עבור הציבור הרחב", המשיכה.
במכתב אחר ששלח לשר התחבורה ראש עיריית טירה, מאמון עבד אל-חי, כותב האחרון על המצב התחבורתי בשרון וטוען כי מדובר בגזרה קשה מאוד. "תחנת הרכבת טירה-כוכב יאיר צפויה להקל משמעותית על גודש התחבורה באזור ולתת מענה לעשרות אלפי תושבי הרשויות המתגוררים בתחומו. ביטול התחנה יגרור פגיעה קשה בתושבים ובכיה לדורות לאור העומס ההולך וגדל בכבישי האזור. אני מפציר בך שלא להקל ראש במשמעויות כבדות המשקל שנגזרות מביטול התחנה".
אל-חי טוען במכתבו כי התחנה הייתה אמורה לתקן את העובדה שאין די תחנות רכבת בערים ערביות. "תושבי הערים הערביות סובלים היום מנגישות-חסר לתחבורה ציבורית בכלל ולרכבת בפרט (שתי תחנות רכבת בלבד במגזר – טייבה ורהט). אשר על כן, ביטול התחנה יוביל להגדלה נוספת של הפערים בין תושביה היהודים והערבים של המדינה, יפחית את נגישותם למקומות תעסוקה ובילוי ויפגע בחיבור העיר לעורקי תחבורה לאומיים".
במכתבו אתמול כתב ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, כי הוא נדהם לגלות שנשקלת האפשרות לבטל את שתי התחנות. "אם יתרחש תרחיש הבלהות יהיה זה מבחינת בכיה לדורות. (החלטה כזו) תביא לפגיעה אנושה בהמשך התפתחות המרחב, הן במשיכת עסקים חדשים לאזורי התעסוקה המתפתחים והן בפיתוח היישובים וקליטת משפחות חדשות". ארד ביקש מסמוטריץ לכנס ישיבה דחופה בנושא.
בתגובה המקורית לחשיפה טענו במשרד התחבורה כי הקמת התחנות לא בוטלה וכי הן יוקמו במועדן בהתאם לתוכנית.