עיריית תל אביב חתמה אחר הצהריים על הסכם להארכת חוזה ההפעלה של חברת FSM, זכיינית שירות השכרת האופניים תל אופן. ההחלטה להאריך את ההסכם נחשפה ב-ynet. ההסכם יאריך את פעילות תל אופן בחמש שנים אך כעת ללא סבסוד של העירייה, כאשר בתמורה התחייבה FSM להוסיף לצי האופניים שלה 500 זוגות חשמליים בתוך כמה חודשים, ו-1,000 זוגות בתוך שנה. בסופו של דבר, 75% מהצי, 1,500 זוגות, יהיו בעלי הנעה חשמלית.
1 צפייה בגלריה
תל אופן בתל אביב
תל אופן בתל אביב
תל אופן בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
מביטול הסכם לחתימה מחודשת לחמש שנים:
במקביל תשיק תל אופן אפליקציה חדשה שדרכה יוכלו משתמשים לשכור אופניים שלא יפוזרו ברחובות, אלא יוחזרו לעמדות החברה ברחבי העיר. המשתמשים לא יצטרכו לעסוק בחיבור או ניתוק האופניים מהחשמל אלא יותירו זאת לצוות האחזקה של תל אופן, שיעברו בין הזוגות ויחליפו את הסוללות המרוקנות בטעונות. לאופניים יהיה טווח של 75 ק"מ, כך שבחברה מעריכים כי יצטרכו להחליף סוללות אחת ליומיים.
מחירי השימוש הסופיים עדיין לא נקבעו, אבל הם אמורים להיות זולים מאלה שגובות חברות השכרת הקורקינטים חשמליים, כאשר האופניים הרגילים להשכרה יהיו זולים עוד יותר ויישמרו כאופציה למי שמחפש את ההשכרה הזולה ביותר, או מעוניין לשלב פעילות גופנית.
חתימת ההסכם עם עיריית תל אביב תאפשר כעת חתימת הסכמים דומים עם הערים הצמודות לה, שתושביהן יקבלו אופציה לרכוב ברחבי גוש דן בכלים חשמליים נוחים יותר לרכיבות ממושכות מקורקינטים. תל אופן צפויה גם לחתום על הסכמי חסות לפעילותה, והאופניים שלה ישאו פרסומות שההכנסה מהן תהיה תחליף לסבסוד העירוני.
מגפת הקורונה הגבירה את השימוש בקורקינטים ובתל אופן, מצד תל אביבים ומבקרים בעיר שמחפשים תחליף לאוטובוסים מחשש להדבקות. למרות הפסקת התיירות בעיר, פלח שוק משמעותי מבין משתמשי הכלים הקטנים, כמות ההשכרות לפני הסגר השני לא הייתה פחותה משמעותית מאשר בקיץ שעבר. בנוסף, אופניים חשמליים נוחים ומהירים יותר לרכיבה בכביש, מה שאמור לסייע בהפחתת כמות הרוכבים על המדרכות ולצמצם את הסכנה להולכי רגל.