גורמים במשרדי הממשלה מזהירים: עיכוב משמעותי בפרויקט הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן עקב החלטת משרד התחבורה לדחות את פינוי כפר שלם שתוכנן לתחילת חודש אוגוסט. במשרד התחבורה הודיעו כי לא יקדמו את הפינוי בתקופת משבר כלכלי ותחלואה עולה בקורונה, וינסו להגיע להסכמות מול התושבים.
ביום רביעי האחרון ביקשה חברת נת"ע, המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, הנחיות ממשרד התחבורה בנושא פינוי כפר שלם הנדרש להתקדמות הקו הסגול. מנכ"ל החברה, חיים גליק, כתב למנכ"ל המשרד עופר מלכה כי "קיימת אי בהירות מצד משרד התחבורה בנוגע למימוש הליך הפינוי ביום 3.8.2020 כפי שסוכם". גליק ציין כי ככל שהפינוי לא יתממש, עבודות הקבלן יידחו. "כפועל יוצא תיתכן דחייה בשלבים הבאים של פרויקט מורכב זה. דחייה במסירת המתחם לקבלן עלולה להביא לדחיית ההפעלה של הקו הסגול תוך חשיפת חברת נת"ע לעלויות תקציביות נוספות, לרבות תשלומים חריגים וגבוהים לקבלן עקב עיכובים ולביקורת ציבורית מיותרת".
3 צפייה בגלריה
תחילת עבודות הקו הסגול
תחילת עבודות הקו הסגול
הקו הסגול
(באדיבות נת"ע)
בתשובתו כתב מלכה כי "הנטען במכתבך אינו מדויק שכן מזה כשלושה שבועות שאתה מיודע בדבר דחיית הפינוי. יובהר כי בכוונתנו לעשות כל מאמץ למצוא פתרון במסגרת החוק על מנת להימנע מפינוי אלים בימים יוצאי דופן אלו, בתקופת משבר הקורונה ומשבר כלכלי". מלכה הבהיר כי מאמצים אלו לא יובילו לדחייה בפרויקט. 
אלא שמנהל הפרויקט מטעם נת"ע, איתי ספיבק, הזכיר בחלופת המכתבים כי מועד הפינוי המקורי היה מוקדם הרבה יותר, ונקבע לחודש מארס 2020. רק לאחר מכן נדחה לאוגוסט, בעקבות מתווה לפינוי ברצון שהוביל משרד התחבורה עצמו. "דחיית מועד הפינוי צמצמה את לוחות הזמנים לביצוע, כאשר המועד שנקבע לאוגוסט הינו המועד האחרון לפינוי השטחים המופקעים מבלי לפגוע בלוחות הזמנים של הפרויקט".
3 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חברת נת"ע)
גורם במשרדי הממשלה אמר ל-ynet כי בניגוד להצהרות משרד התחבורה, בשל לוחות הזמנים הצפופים גם כך, פתיחתו של הקו תידחה. "הגיעו לנוסחת פיצוי נדיבה עם התושבים, שהוצגה לממשלה בינואר השנה ואושרה במועצת מקרקעי ישראל. אבל גם אם צריך להתחשב בתושבים, מכתבים כאלה בדקה ה-90, בלי עבודת מטה סדורה, הם לא הדרך. מי שישלמו את המחיר הם מיליון התושבים לאורך תוואי הקו". 
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 תת-קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות. הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות. הדחייה המוערכת מצטרפת לשרשרת הדחיות בפרויקטים שמובילה נת"ע. כך דיווחנו כאן על הדחייה בפרויקט הקו האדום ב-13 חודשים לנובמבר 2022 וכן על דחייה של שנה בהפעלת הקו הירוק כך שיפעל בשנת 2027. ממשרד התחבורה נמסר: "לאור תלונות רבות בנוגע להליך ההידברות לפינוי מרצון שהגיעו מתושבי כפר שלם, הנחתה השרה רגב לקיים פגישה בראשותה עם כלל הגורמים המעורבים לרבות התושבים שטרם חתמו על הסכם פינוי. בכוונת השרה רגב למצות את כל האפשרויות החוקיות בכדי להגיע לפינוי ברצון וזאת במטרה למנוע פינוי בכוח בתקופה של עליית התחלואה ודאגה הן לתושבים והן לכוחות המפנים. לא מדובר בדחייה שתפגע בסיום פרויקט הקו הסגול במועד המתוכנן".