שלום לשי סעדון, אתה נהג אוטובוס, עד כמה אתה עצבני בתקופה הזו על הכביש? "תקופה לא קלה, קורונה באוויר, נוסעים קצת מתעצבנים, כועסים, אוטובוסים עמוסים, לא עוצרים בגלל מגבלת נוסעים"
אתה מרגיש שרף העצבים שלך ירד בעקבות הפעילות הייעודית? "אין ספק שאחרי פעילות עם מאיה הנהגים יותר רגועים. אני אישית מרגיש יותר רגוע וזה ממש עושה טוב"
מאיה קרמר, איך עושים את זה, איך מרגיעים נהגים שחווים התנהגות כזאת של אנשים הרבה פעמים? "יוגה מוכרת כמסייעת להוריד לחץ. אני לא אעשה להם עכשיו 'ברכות שמש' על מזרנים, כי הזמן מוגבל, הגוף מוגבל, וגם הם לא בראש הזה כרגע. אולי נוביל לזה. אני לוקחת את הכלים מהיוגה והמדיטציה ומעבירה להם ממש כמה דקות ונותנת להם כלים שהם יכולים לעשות גם באוטובוס".
את עושה את זה בזמן שהם עובדים? "כשהם יוצאים להפסקה אני תופסת אותם ואומרת בואו, שבו. עושים מתיחות, נושמים קצת. אלה דברים שהם יכולים לעשות גם בתוך האוטובוס, אפילו במקום המוגבל שלהם. אני לא אתן להם כלים שהם לא יכולים לעשות בזמן שהם נוהגים. לוקח להם כמה דקות להרגע אבל אחרי 5-6 דקות רואים שהכתפיים יותר רגועות, הפנים, העצבים. כל החלק הזה נהיה יותר רגוע ושקט. וזו המטרה. להפעיל את הגוף אבל גם להרגיע את הראש מהרעש שיש להם כל היום".
שי, עד כמה הנוסע הישראלי קשה עורף? "בדרך כלל, תחבורה ציבורית בארץ לא קלה והנוסעים, במיוחד בעידן הקורונה כשהנהג לא עוצר בתחנה כי האוטובוס מלא, יש ריקושטים ועצבים. אין מה לעשות, חייבים להיות רגועים. פעילות היוגה מרגיעה, לא רק בעבודה, גם בבית, בחיי המשפחה".
אז אתה גם לוקח את זה הביתה "בדיוק. זה נותן הרגשה של רוגע וגם אם יש משהו, אני נזכר ביוגה של מאיה וזה ממש מרגיע"
מאיה, טיפ אחד שלך לכל הציבור הישראלי "אנחנו כל הזמן עסוקים עם מה שבחוץ. אני מציעה שתיכנסו פנימה, אפילו לכמה שניות, להניח את הידיים על הלב, לקחת שאיפה עמוקה אל תוך הלב, ולהוציא אוויר. אפילו רק הרגע הזה יכול לשנות הכל".