מהלך נדיר של ראשי ערים גדולות נגד משרד התחבורה בטענה לפגיעה בנגישות תחבורתית לתושביהן: ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, וראש עיריית מודיעין-מכבים רעות, חיים ביבס, מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד משרד התחבורה ורכבת ישראל. זאת לאור דחייה נוספת מסתמנת בפתיחת קו הרכבת ממודיעין לירושלים בשל עיצומי עובדי הרכבת.
1 צפייה בגלריה
רכבת ישראל הקו המהיר ירושלים הרצליה
רכבת ישראל הקו המהיר ירושלים הרצליה
רכבת ישראל הקו המהיר ירושלים הרצליה
(צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל )
הקו החדש, שאמור לשרת בין השאר אלפי תושבי מודיעין שעובדים בירושלים, אמור היה להיפתח במקור בדצמבר 2021. אלא שהפתיחה נדחתה בעקבות עיצומי ועד עובדי הרכבת באוגוסט האחרון. בשבוע שעבר הודיע הוועד שוב על סדרת שיבושים בעבודת הרכבת, כולל עבודות על המסילה. רכבת ישראל הודיעה לבית הדין לעבודה כי אם לא ימנע את העיצומים, תיפגע יכולתה להפעיל את הקו למודיעין בסוף חודש מרץ. יש להזכיר כי כל עוד לא יפתח הקו למודיעין, לא יפעל בימי שישי הקו מירושלים לנתב"ג, תל אביב והרצליה. בית הדין ידון היום (א') בעתירה.
היום גם יפגשו היועצים המשפטיים של שתי העיריות במטרה להכין את העתירה, ומחר ידונו בה בפגישה משותפת ליאון וביבס. יצוין כי מהלכי הוועד, שבראשו עומדת גילה אדרעי, זוכים לגיבוי מההסתדרות, שמסלימה את המאבקים במשק לקראת הבחירות לראשות ההסתדרות במאי, שבהן יתמודדו היו"ר המכהן, ארנון בר דוד, מול קודמו עופר עיני. בתקופתו של עיני הדיחה ההסתדרות את אדרעי מכהונתה כיו"ר ועד עובדי הרכת בגלל סדרת השבתות פתאומיות שעוררו זעם ציבורי רב.
"זו כבר הפעם השנייה שמודיעים על דחייה בתאריך סיום עבודות החישמול, בזמן שבפועל אין רכבת לירושלים וממנה בימי שישי כלל", אמר ליאון. "זה הופך את העיר לפחות נגישה, מעמיס רבות על תשתיות התחבורה האחרות שגם ככה עמוסות, ומצמצם את התיירות הנכנסת לעיר בימי שישי. חשוב להבין שאחוז גדול מתושבי מודיעין עובדים בירושלים וכל עוד הקו לא עובד, הם נאלצים להגיע לעיר בכל בוקר בכלי רכב פרטיים, שמתווספים גם הם לפקקים".
ביבס אמר כי "לא יכול להיות שהוועד מנהל את הרכבת, ולא יכול להיות שמשרד התחבורה לא מתפקד בנושא. זו חוצפה גדולה של אנשים שקצת התבלבלו. לא יכול להיות שעובד ממשלתי כזה או אחר יעכב פתיחה של עורק תחבורתי חשוב. אנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".
מוועד עובדי הרכבת נמסר בין היתר כי "סכסוך העבודה בין הוועד לבין הנהלת הרכבת נסוב סביב הבטחת זכויות העובדים וביטחונם התעסוקתי וכל הצעדים הארגוניים בהם נוקטים העובדים, מאושרים ע"י בית הדין לעבודה. הנהלת הרכבת מתנהלת בביריונות ורומסת את זכויות העובדים והוועד יעשה הכל במסגרת החוק על מנת להגן על העובדים ועל זכויותיהם".