ועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי בוחנים את שרת התחבורה ומחריפים את העיצומים במסגרת סכסוך עבודה נוסף עם ההנהלה. היום (ג') קיבלו עובדי הרכבת הודעה כי מיום חמישי (3.2) תופסק העבודה על מערכת איתות חדשה, יעילה ובטוחה יותר, יופסקו כל עבודות פיתוח התשתית והמסילה כולל אלה המתבצעות בשבת, יופסקו ההדרכות לעובדים ויושבת אגף הכספים האחראי לתשלום עבור ספקי הרכבת. עם זאת, הוועד הורה שלא לעכב את תשלומי המשכורות לעובדים.
1 צפייה בגלריה
גילה אדרעי על השבתת תנועת הרכבות
גילה אדרעי על השבתת תנועת הרכבות
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "זכויות העובדים מופרות"
(צילום: ערן יופי כהן )
לדברי הוועד, לעיצומים לא יהיו השפעות ישירות על השירות לנוסעים. עם זאת יש להזכיר כי שירות הרכבות ממילא מתפקד באופן חלקי כבר זמן רב, על רקע מחסור בעובדים זמינים. בנוסף, לאחרונה הודיעה הרכבת בהפתעה כי היא סוגרת תחנות לאורך מסילת השרון עקב בעיות מבנה שהתגלו בתחנות כפר סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב. בנוסף תעוכב פתיחת הקו החדש מירושלים למודיעין, שנדחתה מספר חודשים ל-31 במרץ 2022, בשל עיצומים קודמים.
גם תאריך היעד להפעלת מערכת איתות חדשה המותקנת בעלות של 2.4 מיליארד שקלים, ושולטת על פעולת הרכבות ותאפשר הגדלת תדירות הרכבות בציר איילון, יוסט קדימה מיעדו המקורי ב-2023.
להכרזת העיצומים קדם מכתב שנשלח בשבוע שעבר למנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר, על-ידי אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות. במכתב זה הודיע אדרי כי הוא מחרים מעתה את מייקסנר ודורש כי הרכבת תמנה נציג אחר למו"מ. זאת לאחר שמייקסנר הודיע כי על עוד נמשכים העיצומים הוא מסרב להמשיך במו"מ עם הוועד על פיצוי לנהגים שנפגעו בהכנסתם בגלל עבודות החישמול. ההודעה נעשתה לבקשת הממונה על השכר באוצר, שקבע כי הרכבת לא תוכל לפצות את הנהגים עד לחתימת הסכם חדש עם הוועד.
מוועד העובדים נמסר כי "לאור העובדה שמנכ"ל הרכבת הודיע כי אין בכוונתו לשבת עם נציגות העובדים לניהול מו"מ, ולאור העובדה שהוא חוזר בו מכל ההסכמות שכבר הושגו ומפר ברגל גסה את זכויות העובדים, החליטה נציגות העובדים להחריף את הצעדים הארגוניים. כאמור, בכל הצעדים הארגוניים אין פגיעה בנוסעים".
ברכבת בוחנים כעת פנייה לבית הדין לעבודה נגד העיצומים ואומרים כי צר לנו כי וועד העובדים בראשות גילה אדרעי ממשיך לפעול בצורה אגרסיבית ובסופו של יום פוגע ישירות בציבור הנוסעים. עיצומי הוועד פוגעים בפעילות הרכבת, בשירות לנוסעים ובפרויקטים בהם המדינה והציבור משקיעים מליארדי שקלים. כתמיד, ובפרט בתקופה מורכבת זו של התפרצות הקורונה, הנהלת הרכבת תמשיך להתנהל באופן אחראי ושקול, לטובת עובדיה והציבור הרחב".