הבועה התנפצה סופית: משרד התחבורה הודיע בצהריים (ראשון) סופית כי שירות ״תיק תק״ המופעל בחיפה על ידי אגד יסיים את פעילותו ב-20 במרס 2023. זאת לאחר כשלוש שנות פעילות של מיניבוסים בשירות מתקדם, ולאחר שלא עמד ביעדים.
1 צפייה בגלריה
הנסיעה השיתופית החדשה בחיפה
הנסיעה השיתופית החדשה בחיפה
תיק תק בחיפה - לא עמד ביעדים
(צילום: שמיר אלבז)
יש להזכיר כי המשרד עדכן בדצמבר האחרון - כאשר הודיע כי החל בינואר 23' תופסק פעילות שירותי באבל ותיק תק הדומים בתל אביב וירושלים - כי הפרויקט בחיפה ימשיך לפעול מכיוון ש"אגד באו עם הצעה למודל הפעלה מעט שונה לחיפה ואנחנו בוחנים אותו. השינויים בחיפה יהיו שמיקוד הביקושים יהיה לאזורים מסוימים, במיוחד במקומות שבהם אין הרבה תחבורה ציבורית״. כנראה שגם המודל השונה לא עזר.
מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי מספר הנוסעים גם בשירות תיק תק בחיפה רחוק מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד. זאת, לצד רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע. לאחר שלא הוצג מתווה שיבטיח עמידה ביעדי השירות ללא הרחבת הסבסוד, כך משרד התחבורה, הוחלט שלא להאריך את הפיילוט ולהשתמש במשאבים שהוקצו לו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערוצים אחרים.
רון רטנר, דובר אגד התייחס להחלטה ואמר כי ״חברת אגד נרתמה לפיילוט החדשני של משרד התחבורה, האמינה בו והשקיעה מאמצים רבים להצלחתו. הפיילוט החל לפעול בתקופת הקורונה המאתגרת והתמודד וצלח אתגרים רבים הוא זכה לאהדה רבה בחיפה גייס לקוחות נאמנים שנהנו מהשירות, בתום שנת הפעילות הראשונה הוחלט להאריך את הפיילוט בשנה נוספת. אנחנו מודים לשותפינו בפרויקט ולצוות משרד התחבורה״.