בקצרה:
  • מבחני הריסוק שוב הסתיימו בעיקר עם חמישה כוכבים
  • פולקסווגן, רנו ולקסוס הרשימו, ב.מ.וו קצת פחות
  • יצרני הרכב ספגו הערות עוקצניות מעורכי המבחן
(מבחן ריסוק לרנו מגאן חשמלית)
חמישה כלי רכב התייצבו לסבב מבחני ריסוק ראשונים של ה-EuroNCAP לשנת 2022. ארבעה מהם גרפו כמעט כצפוי ציון מירבי של חמישה כוכבים, האחרון נאלץ להסתפק בארבעה בלבד.
פולקסווגן שלחה שני דגמים לסבב המבחנים ושניהם לא אכזבו. במקרה של הסופר-מיני פולו מדובר אמנם במתיחת פנים קלה בלבד לדגם שהוצג ב-2017, אך במסגרת העדכון הוסיפה היצרנית כרית אוויר מרכזית (שלא מוצעת בישראל), בקרת שיוט אדפטיבית משופרת עם יכולת שמירה על מרכז הנתיב ומעבר אוטומטי בין אורות דרך לגבוהים מול רכב ממול. וזה השתלם. בסעיפי המשנה רשמה הפולו ציוו מרשים של 94% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-70% בסעיף מערכות הבטיחות.
2 צפייה בגלריה
לקסוס  NX החדש - חמישה כוכבים
לקסוס  NX החדש - חמישה כוכבים
לקסוס NX החדש - חמישה כוכבים
(euroncap)
לצידה של הפולו נבחן גם פולקסווגן טאיגו, רכב פנאי קטן ואח תאום לפולקסווגן ניבוס שנמכר בשווקי דרום אמריקה. הטאיגו, שמבוסס על פלטפורמת הפולו, רשם ציוני משנה של 94% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-70% בסעיף מערכות הבטיחות.
גם רנו מגאן E-Tech, החשמלית הקומפקטית החדשה של המותג הצרפתי שצפויה להגיע ארצה בעוד חודשים ספורים, זכתה בחמישה כוכבים עם ציוני משנה של 85% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות. ב-EuroNCAPלא ויתרו על העקיצה המתבקשת וציינו כי המבחן הנוכחי מוכיח כי רנו יודעת (כשהיא רוצה) כיצד לתכנן כלי רכב ירוקים ובכל זאת בטיחותיים - רמז לכשלון המביך של רנו זואי ודאצ'יה ספרינג בסבב המבחנים הקודם.
מייקל ואן רנטיגן, מזכ"ל הארגון, אמר בעקבות אותן תוצאות כי "רנו הייתה בעבר שם נרדף לבטיחות, והלגונה למשל (2001) הייתה ראשונה בהיסטוריה עם ציון מרבי. אבל התוצאות של המבחן האחרון מוכיחות כי רמת הבטיחות הפכה לפחות חשובה עבור המותג, שנמצא בשלב המעבר ההכרחי לחשמל. רק לפני כמה חודשים הצהירה דאצ'יה כי היא מנסה ללא הרף לשפר את רמת בטיחות הנוסעים. אבל ברור לגמרי שזה לא המצב".
בלקסוס מרוצים ללא ספק מחמשת הכוכבים שגרף ה-NX החדש, ציון דומה לאחיו לפלפטורמה, טויוטה ראב4. בסעיפי המשנה רשם ה-NX ציונים של 83% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל ו-91% במערכות הבטיחות. בנוסף ציינו ב-EuroNCAP באופן חריג כי מהנדסי לקסוס לא שיתפו עמם את המידע הטכני כמקובל, מה שהותיר "רושם רשלני שאינו אופייני למותג מבית טויוטה".
האחרונה שנבחנה בסבב הנוכחי היא ב.מ.וו סדרה 2 קופה, שקיבלה את הציון הנוך ביותר במבחן - ארבעה כוכבים בלבד. בסעיפי המשנה רשמה הבווארית ציונים של 82% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-64% במערכות הבטיחות - כאשר ההערות העיקריות הן כלפי המערכת לבלימת חירום אוטונומית, שאמנם פעלה כראוי בתרחישים הפשוטים של זיהוי רכבים והולכי רגל, אך לא זיהתה היטב רוכבי אופניים.
בנוסף לכלי הרכב שנבחנו מעשית, הוענק ציון של חמישה כוכבים לרכב הפנאי החשמלי פולקסווגן ID.5, על בסיס מבחן שנערך בשנה שעברה ל-ID.4. כמו כן הוענק ציון זהה לפורד טורנאו קונקט, על בסיס מבחן שנערך לאחיו התאום - פולקסווגן קאדי.

לעוד כתבות בנושא בטיחות באתר iCar