בקצרה:
  • הצטיינות במבחן ריסוק ראשון ל-BYD הסינית
  • ספינת הדגל של סיטרואן מסתפקת בארבעה כוכבים
  • ב.מ.וו, פולקסווגן, סיאט ומאזדה עם ציון מרבי
הפתעה שנייה מסין: BYD, יצרנית הרכב הסינית שהחלה לאחרונה לשווק מכוניות בישראל ובאירופה, הצליחה להשיג ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן ריסוק ראשון עבורה שערך ארגון הבטיחות Euro NCAP.
האטו 3 שנבחן הוא רכב חשמלי ראשון של BYD על בסיס פלטפורמה ייעודית. שווה לציין כי גם בסעיפי המשנה הוא זכה לציונים מפתיעים, כולל דירוג גבוה יותר בהגנה על מבוגרים (91%) מב.מ.וו X1 החדש שנבחן באותו סבב (88%).
אכזבה צרפתית: ה-C5 X, ספינת הדגל של סיטרואן, זכתה לציון של ארבעה כוכבים בלבד. הסיבה לכך שפעם נוספת מכונית של הקונצרן הצרפתי מסתפקת בציון שאינו מושלם היא יכולת מערכות הבטיחות שהוגדרה בינונית. לדברי הארגון בלימת החירום האוטונומית התקשתה לזהות תנועה חוצה ועצמים בנסיעה לאחור.
3 צפייה בגלריה
מבחן ריסוק Euro NCAP
מבחן ריסוק Euro NCAP
סיטרואן C5 X
עוד נציין את מובילייז לימו, חשמלית משפחתית סינית המיוצרת בשיתוף רנו ומיועדת בעיקר לשוק המוניות באירופה וקיבלה ציון של 4 כוכבים בלבד.
עסקים כרגיל: שלא במפתיע סוללת דגמים אירופאים זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים. בין היתר ב.מ.וו X1 וסדרה 2 אקטיב טורר, מרצדס EQE, וגם פולקסווגן גולף וסיאט איביזה וארונה שעברו לאחרונה מתיחת פנים. עוד זכה לציון מרבי מאזדה CX-60, רכב פנאי חדשה ליצרנית היפנית וראשון עבורה עם מנוע היברידי נטען.
מה אנחנו חושבים: סבב מבחני הריסוק שמפרסם כעת Euro NCAP הוא עדות נוספת לשינוי סדרי עולם ומאזן הכוחות בתעשיית הרכב. הציון המרבי לו זכתה BYD ממחיש את היכולת של הסינים לסגור את פערים במהירות חסרת תקדים. ומצד שני יש את ספינת הדגל של סיטרואן, שבעבר נחשבה לאחת המתקדמות בעולם מבחינת בטיחות, לרבות מבחן הריסוק המפורסם של הקסארה עם הדוגמנית קלאודיה שיפר מאחורי ההגה, מסיימת כאן עם ארבע כוכבים בלבד. חומר למחשבה.