אילון מאסק ומארק צוקרברג, שניים מהאנשים העשירים בעולם והמובילים בתחום הטכנולוגיה, מתגרים זה בזה בפומבי לגבי האפשרות לערוך קרב פיזי בזירה כבר מעל חודש, אבל לא ברור אם האיומים אי פעם יתממשו. אמש הכריז מאסק באופן חד-צדדי על גבי פלטפורמת X (טוויטר לשעבר) שבבעלותו כי הקרב יועבר בשידור חי בפלטפורמה והרווחים ממנו ייתרמו לטובת יוצאי צבא, אבל תגובתו של צוקרברג להכרזה הייתה הרבה יותר ספקנית ועוקצנית.

עוד בנושא:

"אני מוכן כבר היום", כתב צוקרברג ב-Threads, הפלטפורמה המתחרה של מטא ל-X. "הצעתי את 26 האוגוסט כבר כשהוא אתגר אותי בפעם הראשונה, אבל הוא לא אישר", טען צוקרברג לגבי מאסק וסיכם: "אני לא ממתין בנשימה עצורה". על כך מאסק הגיב שוב ב-X, וכתב כי "התאריך המדויק עדיין לא נקבע" והמשיך בפירוט של מצבו הרפואי, שלפיו הוא עומד לעבור סקירת MRI לגב העליון ולצוואר, ועשוי להזדקק לניתוח לפני הקרב. לבסוף הבטיח כי "נדע השבוע".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
(צילום: Britta Pedersen, Eric Risberg / AP)
צוקרברג גם עקץ את מאסק על הטענה שהקרב ישודר ב-X, ואמר כי צריך להשתמש "בפלטפורמה אמינה שבאמת יכולה לגייס כסף לטובת צדקה", מאחר שבפייסבוק ובאינסטגרם יש פיצ'ר מובנה למטרה זאת בדיוק. גם כשנשאל אם השניים הסכימו על השידור בפלטפורמה של מאסק, הוא רמז שזה לא מה שקרה.
הדיבורים על הקרב החלו בחודש יוני בעקבות התגברות היריבות בין השניים, שהפכו לאחרונה למתחרים ישירים: מאסק נכנס לתחום הרשתות החברתיות עם רכישת טוויטר בשנה שעברה, ומטא החלה לעבוד על רשת חברתית מבוססת טקסטים קצרים, על רקע השינויים הרבים וההחלטות מעוררות המחלוקת של מאסק שגרמו לחלק מהמשתמשים להירתע מהפלטפורמה המתחדשת.
העובדה שצוקרברג מתאמן באומנות הלחימה ג'יו ג'יטסו ואף זכה במדליות היא ידועה, וכשאחד ממשתמשי טוויטר הזהיר את מאסק מההתגרויות בו, מאסק טען כי הוא מוכן לקרב פיזי, אמירה שתואמת את סגנון ההתבטאות הפרוע שלו. למרבה ההפתעה, צוקרברג השיב לאמירה וטען כי גם הוא מוכן להיאבק, ומאז השאלה האם אכן ילחמו מרחפת מעל השניים. צוקרברג כתב ב-Threads במסגרת התבטאויותיו האחרונות בנושא כי הוא "אוהב את הספורט, ואמשיך להתחרות עם אנשים שמתאמנים בו לא משנה מה יקרה כאן", בעוד שבסוף השבוע מאסק התייחס לגודל ולמצב הפיזי של שניהם בהקשר לשאלה מי ינצח בקרב התיאורטי, ואמר כי "אם הקרב יהיה קצר" הוא כנראה ינצח, ואילו אם יהיה ארוך צוקרברג יוכתר כמנצח.
2 צפייה בגלריה
ציוץ של אילון מאסק
ציוץ של אילון מאסק
הציוץ שהתחיל את הכל
(צילום: צילום מסך)
נמליץ להצטרף לגישתו של צוקרברג ולא לחכות בנשימה עצורה לקרב, שכלל לא ברור אם אכן יתממש, בין אם בגלל שמדובר בהטרלה שיצאה מכלל שליטה ובין אם זהו תכסיס יחצ"ני שמטרתו לקדם את שתי הפלטפורמות שבבעלות המיליארדרים, שכל אחת מהן מתמודדת בתקופה זו עם קשיים משלה.