מלחמת האגו של המיליארדרים עולה מדרגה: אחרי שאילון מאסק ומארק צוקרברג הביעו נכונות לערוך ביניהם קרב היאבקות בזירה, נשיא ה-UFC (החברה הגדולה בעולם לקידום ענף אמנויות הלחימה המשולבות) אישר כי דיבר עם השניים וכי החל בהכנות ראשוניות לקרב. בינתיים, גם אימו של מאסק מיהרה להגיב וניסתה לשנות את התכניות המתגבשות.

עוד בנושא:

לפי הערכות, קרב היאבקות כזה עשוי להכניס מעל מיליארד דולר. לשניים יש סכסוך ארוך שנים, שעלה מדרגה עם הדיווחים לפיהם מטא מתכננת להשיק מתחרה לטוויטר, אך בימים האחרונים הוא קיבל טוויסט מפתיע בהחלט כשמאסק הציע היאבקות בזירה מול צוקרברג, והשני השיב בחיוב. אם אתם עדיין תוהים אם השניים אכן מתכוונים לממש את האיומים שפרסמו בפלטפורמות שבבעלותם, במהלך סוף השבוע דנה ווייט, נשיא ה-UFC אמר לגוף התקשורת TMZ Sports כי דיבר עם שניהם.
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
(צילום: David Ramos / Getty Images, Samuel Corum / AP)
לפי ווייט, צוקרברג פנה אליו ראשון ושאל אם מאסק רציני בכוונותיו. לאחר מכן, ווייט פנה למאסק שהשיב שהוא רציני לחלוטין. הוא הוסיף כי כבר החל בשלבים המוקדמים של תכנון הקרב, וכי באופן לא מפתיע, הוא מצפה שהוא ייצור התלהבות רבה. "זה יהיה הקרב הגדול ביותר אי פעם בהיסטוריה, גדול יותר מכל מה שכבר נעשה", אמר. "הוא ישבור את כל שיאי התשלומים עבור צפיה". בעוד שהתשלום לצפיה עולה לרוב 80 דולר, וויט אמר כי יגבה מאה דולר עבור צפיה בקרב המדובר.
הקרב המכניס ביותר של ה-UFC עד היום נערך ב-2017, במסגרתו התחרו קונור מק'גרגור ופלויד מייווד'ר, וההכנסות ממנו הסתכמו ב-600 מיליון דולר. בסופו מייווד'ר המנצח הרוויח 275 מיליון דולר, ומק'גרגור הרוויח 85 מיליון דולר. אבל לפי ווייט, הקרב בין השניים הללו, ששווים המשותף מוערך ב-340 מיליארד דולר, יקבע שיא חדש, ולהערכותיו ישלש את השיא הקודם. "אין גבול למה שהדבר הזה יכול לייצר". וויט מאמין כי השניים יתרמו את רווחיהם לארגוני צדקה לבחירתם. "אני לא חושב שאף אחד מהם זקוק לכסף. הם יוכלו לגייס מאות מיליוני דולרים לצדקה", אמר. לסיכום אמר כי "אם החבר'ה האלה רציניים, אני מייצר קרבות שאנשים רוצים לראות. זה מה שאני עושה למחייתי".
מי שמנסה לצנן את ההתלהבות מהקרב המתגבש היא אמו של מאסק, מיי, שהציעה לשנות את ההיאבקות הפיזית למשהו מעט פחות אלים - קרב מילולי של בדיחות בו "האדם המצחיק ביותר זוכה".
3 צפייה בגלריה
מיי מאסק
מיי מאסק
פחות מתלהבת. מיי מאסק
(צילום: EPA)
כדי להבין את מקור המתח בין שני היזמים המצליחים צריך לחזור שנים אחורה. הכל התחיל מפיצוץ (פיזי). ב-2016, שירותי חברת החלל של מאסק, SpaceX, הושכרו במטרה לשגר לחלל לווין דרכו פייסבוק תציע גישה לאינטרנט עבור חלקים באפריקה. אלא שבדיקה שגרתית הביאה לפיצוץ שהרס את אותו לווין. "אני מאוכזב עמוקות לשמוע שכשלון השיגור של SpaceX הרס את הלווין שלנו שהיה אמור לספק חיבוריות ליזמים רבים ולכל שאר האנשים ביבשת", כתב אז צוקרברג.
שנה לאחר מכן, צוקרברג נשאל על האזהרות של מאסק מפני בינה מלאכותית והסכנה הפוטנציאלית שלה לאנושות, במהלך סרטון לייב בפייסבוק. "אני מאוד אופטימי וחושב שאנשים שמנסים לקדם את תרחישי יום הדין לא מבינים את זה. אני חושב שבדרכים מסוימות זה לא אחראי", ענה צוקרברג. מאסק לא נשאר חייב וצייץ "דיברתי על זה עם מארק, ההבנה שלו בנושא מוגבלת".
3 צפייה בגלריה
הפוסט של צוקרברג
הפוסט של צוקרברג
הפוסט של צוקרברג
(צילום מסך)
הסיבוב הבא הגיע ב-2018, כשקמה תנועה למחוק את פייסבוק בעקבות חשיפת שערוריית פרטיות שהחברה הייתה מעורבת בה בתקופת בחירות 2016. מאסק קרא לאנשים באופן פומבי למחוק את פייסבוק, וחברות שבבעלותו אכן מחקו את העמודים שלהן בפייסבוק.
היריבות התעוררה שוב לאחרונה אחרי שמאסק רכש את טוויטר והחל לנהל את הפלטפורמה בצורה כאוטית, שעירבה החלטות פזיזות ושנויות במחלוקת רבות, כללה פיטורי ענק והביאה לבריחת מפרסמים. במטא, חברה עם היסטוריה נרחבת של השקת פיצ'רים ומוצרים שדומים מאוד למוצרים זהים של פלטפורמות יריבות, ניצלו את ההזדמנות והחלו לפתח מתחרה לטוויטר. מאסק בחר להעליב את צוקרברג מספר פעמים אונליין, עד שהשבוע אחד ממשתמשי טוויטר הזהיר אותו מפני הידע של צוקרברג באומנויות לחימה.
מאסק לא נרתע וצייץ בתגובה "אני מוכן לקרב בזירה אם הוא מוכן". הציוץ הזה אינו מאוד מפתיע ועקבי עם סגנון הביטוי משולח הרסן של מאסק. אך התגובה של צוקרברג הייתה מפתיעה יותר. הוא בחר להגיב באינסטגרם וכתב "שלח לי את המיקום". על כך מאסק השיב "אם זה אמיתי, אני אעשה את זה", והציע שיאבקו בלאס וגאס. מאז הוא המשיך לפרסם ציוצים בנושא.
מאסק הזמין בעבר גם את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להיאבק איתו, בעקבות פרוץ המלחמה באוקראינה, אך לא זכה לכל תגובה. לפני שנים, מאסק התחרה במתאבק סומו, ובעקבות זאת נפצע בגבו וצווארו.