נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יוצא נגד אלמנתו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס: אתמול (א') צייץ בחשבונו האישי בטוויטר וכתב כי לורן פאוול ג'ובס "מבזבזת את הירושה שלה" - בהיותה בעלת אחזקות במגזין ה"אטלנטיק". טראמפ הוסיף כי "סטיב ג'ובס לא היה שמח לגלות שאשתו מבזבזת את הכסף שהוריש לה על מגזין שמאל קיצוני כושל שעוסק בהפצת פייק ניוז ושנאה".
1 צפייה בגלריה
לורן פאוול ג'ובס ודונלד טראמפ
לורן פאוול ג'ובס ודונלד טראמפ
לורן פאוול ג'ובס ודונלד טראמפ
(צילום: AP)
העיסוק בירושה של פאוול ג'ובס מגיע כתגובה נוספת לדיווח של האטלנטיק מסוף השבוע שעבר, שלפיו טראמפ נשמע כשהוא מזלזל באופן מופגן בחללים אמריקאים שלחמו במלחמת העולם הראשונה, ובחיילים שנפלו בשבי. בין היתר, דווח כי הוא כינה אותם "לוזרים" ו"פראיירים". בנוסף, דווח כי בשנת 2018 טראמפ סרב לבקר בבית קברות בפריז בו קבורים חללים אמריקאים, בטענה כי מזג האוויר הגשום יהרוס לו את התסרוקת.

טראמפ הכחיש את הדיווח שפורסם באטלנטיק וכינה אותו "בלתי ייאמן". הוא הוסיף כי הוא מוכן להישבע שלא אמר דברים כאלה, כי "אף אחד לא מכבד את החללים יותר ממני". הדיווח שאותו טראמפ ממשיך להכחיש עקשנות, מגיע בתקופה רגישה במיוחד - כחודשיים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב.
פאוול ג'ובס היא תומכת נלהבת של המועמד ג'ו ביידן, המתמודד נגד טראמפ במרוץ לנשיאות 2020. בשנת 2017 רכשה אחזקות במגזין האטלנטיק, והסבירה מאוחר יותר בריאיון כי היא רואה בעיתונות כלי משמעותי עבור הדמוקרטיה.
בין טראמפ וענקית הטכנולוגיה אפל שבראשה עומד היום המנכ"ל טים קוק, שוררים יחסים די טובים - עם התחממות ניכרת בשנתיים האחרונות. בשנה שעברה במהלך סיור לקידום יחסי ציבור טען טראמפ כי "השיק מפעל חדש של אפל" בטקסס - אלא שמדובר היה במפעל שקיים כר משנת 2013. כמה חודשים קודם לכן, במהלך דיון עם טים קוק, כינה אותו טראמפ בטעות "טים אפל".
ההתחממות ביחסים צפויה לסייע מאוד לאפל שניצבת בחודשים האחרונים בפני ביקורת נוקבת סביב חסימת תחרות וחדשנות בפלטפורמת האפסטור שלה. בנוסף, טראמפ חתם בחודש שעבר על צו נשיאותי שאמור להכנס לתוקפו בשבוע הבא, וייאלץ חברות אמריקאיות להחרים את טיקטוק ואת וויצ'אט הסיניות. חרם על וויצ'אט עלול להיות בעל השלכות קטלניות עבור מכירות אייפונים בשוק הסיני.