ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה על עדכון המדיניות שלה לחשבונות גוגל שאינם פעילים. חשבון גוגל הוא הכתובת שאיתה אתם מתחברים לג'ימייל, אך גם לשירותים נוספים של החברה, וכן משמש אתכם אם יש לכם טלפון אנדרואיד. לפי המדיניות החדשה, חשבון שלא נעשה בו שימוש במשך שנתיים עלול להימחק.

עוד בנושא גוגל:

המשמעות היא שבנוסף לכך שכתובת המייל תהפוך ללא נגישה, גם הודעות בג'ימייל, אירועים בלוח השנה, קבצים בדרייב, בדוקס ובאפליקציות נוספות, וכן גיבויים בגוגל תמונות יוסרו. נכון לעכשיו, החברה לא מתכננת למחוק חשבונות שהעלו סרטונים ליוטיוב, גם אם אינם פעילים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית ג'ימייל
אפליקציית ג'ימייל
המחיקה תשפיע על כתובת הג'ימייל, אבל לא רק
(צילום: shutterstock)
לפי המדיניות הקודמת של גוגל, שפורסמה ב-2020 עם תום עידן האחסון הבלתי מוגבל בגוגל תמונות, אי פעילות בחשבון כבר הייתה עשויה להוביל למחיקת מידע ממנו, אך לא למחיקת החשבון עצמו - מה שיקרה כעת. המדיניות החדשה צפויה להיכנס לתוקף בדצמבר השנה לכל המוקדם.
אילו חשבונות נחשבים פעילים? לפי גוגל, פעילות בחשבון נמדדת על ידי מגוון פעולות כמו קריאה ושליחה של מיילים, שימוש בגוגל דרייב, ואפילו צפיה בסרטון ביוטיוב, הורדה של אפליקציה בחנות פליי, או שימוש בחיפוש של גוגל - כל עוד עשיתם אחד מאלו בשנתיים האחרונות בזמן שאתם מחוברים לחשבון גוגל. גם הרשמה לאפליקציית צד שלישי עם חשבון גוגל או הרשמה למנוי בתשלום "גוגל וואן" נחשבת. אם אתם משתמשים במכשיר אנדרואיד שמחובר לחשבון גוגל - גם זה נחשב לפעילות בחשבון. אבל לא ברור למשל מה יעלה בגורלם של חשבונות שהשימוש היחיד בהם הוא העברה אוטומטית של מיילים מכתובת החשבון לכתובת אחרת.
2 צפייה בגלריה
יוטיוב
יוטיוב
אם צפיתם בסרטון יוטיוב בזמן שאתם מחוברים לחשבון - אתם בטוחים
(צילום: shutterstock)
לפי דברי גוגל, הסיבה לצעד מגיעה ממניעי אבטחה: "הניתוח הפנימי שלנו מראה שלחשבונות נטושים לפחות פי עשרה פחות סביר שיהיה אימות דו-שלבי. לכן החשבונות האלו לרוב פגיעים, ואם נפרצו עשויים להיות בשימוש לכל דבר מגניבת זהות, ועד הפצת תכנים לא רצויים כמו ספאם". הצעד גם "מגביל את כמות הזמן שגוגל מחזיקה במידע אישי", כך שנוגע גם לפרטיות המשתמשים לדברי החברה.
ברגע שהמדיניות תיכנס לתוקף, בחברה אומרים כי החשבונות הראשונים שיושפעו יהיו כאלה שנוצרו ומעולם לא היו בשימוש, וכי לפני המחיקה ישלחו אליהם התראות רבות במשך חודשים - לכתובת המייל המדוברת וגם לכתובת נוספת, אם כזו הוזכרה ברישום לשירות. בנוסף, המדיניות תשפיע רק על חשבונות פרטיים ולא על כאלה ששייכים לעסקים או בתי ספר.
אם יש לכם חשבון שאתם מעוניינים להציל ממחיקה ולא בטוחים אם הוא נחשב פעיל, אנו מציעים להתחבר אליו לפני דצמבר, ולבצע פעולה פשוטה כמו שליחת מייל או צפיה בסרטון יוטיוב כדי לוודא שיישמר.