סוני ומיקרוסופט חתמו על הסכם התחייבות להשאיר את המשחק Call of Duty זמין לקונסולות של סוני. ההסכם שנחתם היום (א') הוא חלק ממהלך שמטרתו לרכך את הרגולטורים השונים כגון ה-FTC האמריקאי או רשות השווקים הבריטית (CMA) שהתנגדו לעסקת הרכישה בטענה שהיא תעניק למיקרוסופט כוח גדול מדי בשוק הקונסולות והגיימינג. מפתחת המשחק, אקטיוויז'ן בליזארד, מחזיקה בכותרים פופולריים רבים הנחשבים למובילים בתחום.
1 צפייה בגלריה
Call of Duty
Call of Duty
Call of Duty
(צילום: אקטיוויז'ן בליזארד)

עוד בנושא:

מאז שמיקרוסופט הודיעה על הרכישה מנסה סוני, יצרנית קונסלות הפלייסטיישן, לוודא שהעסקה לא תפגע בעסקיה. אומנם לכל אחת מהקונסולות יש כותרים בלעדיים, אך Call of Duty נחשב למשחק חוצה פלטפורמות ומוביל מסוגו, כך שמניעתו מסוני או מיצרניות חומרה אחרות חוסם הלכה למעשה גיימרים מלרכוש את המוצרים שלהן. לא ברור לכמה זמן ההסכם תקף, אך על פי החברות מדובר בטווח ארוך. מיקרוסופט כבר חתמה על הסכם דומה עם נינטנדו שבמסגרתו התחייבה לאפשר את זמינות Call of Duty לקונסולות שלה ל-10 שנים לפחות.
נושא ההגבלים העסקיים והחשש של סוני מהדרת משחקים מקוסולות הפלייסטיישן הביא את מנכ''ל חטיבת הגיימינג של החברה היפנית, ג'ים ראיין, לעדות מול הרשויות האמריקאיות שבמסגרתה אמר שהעסקה "לא טובה לתחרות". במיקרוסופט מיהרו לומר עם חתימת ההסכם שהחברה מתחייבת להמשיך להפיץ את Call of Duty לכמה שיותר פלטפורמות. ועדיין, למרות המהלך מדובר בעסקה שעדיין לא בטוחה עבור יצרנית האקס-בוקס.
מיקרוסופט הצליחה בינתיים למנוע את חסימת העסקה. היא כופפה את ה-FTC - ועדת הסחר הפדרלית שהתנגדה - על ידי ערעור שהגישה לשופט פדרלי על התנגדות הוועדה לעסקה. היא הצליחה לשכנע את הרגולטור האירופי שיאשר אותה. גם הרגולטור הבריטי, שהתנגד בתחילה למימוש שלה, שינה את עמדתו וכעת הרשות פתוחה למשא ומתן עם מיקרוסופט לגבי פרטיה. מיקרוסופט שואפת לסגור את העסקה עד 18 ביולי, אך גם לאחר מכן צפויים דיונים ושיחות.
עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן בליזארד נחשבת לאחת מרכישות הטכנולוגיה הגדולות ביותר עד כה, שווייה כ-70 מיליארד דולר וגורמים רבים רוצים למנוע את השלמתה. היא תעניק לענקית הטכנולוגיה שליטה על מאות כותרים שחלקם נחשבים לרווחיים מאוד. אחת הסיבות לרכישה, מעבר ליכולת שלה לבצע אותה, היא לחזק את היצע המשחקים שהיא תוכל להציע דרך שירות הגיימינג בענן שלה. תעשיית המשחקים שואפת להיפטר מהצורך בחומרה יקרה כדי לשחק כך שהיא תוכל להגדיל את הקהל הפוטנציאלי. בינתיים, משלושת שירותי הגיימינג בענן שהושקו על ידי מיקרוסופט, גוגל ואמזון, רק זה של מיקרוסופט הצליח לעורר עניין בקרב המשתמשים - בעיקר בזכות השילוב של פלטפורמת האקס-בוקס.