חברת מיקרוסופט הודיעה אמש (יום ג') כי הגיעה להסכם חדש שבמסגרתו תפיץ במהלך העשור הקרוב את סדרת משחקי Call of Duty הפופולרית בפלטפורמות של חברת נינטנדו - זאת בהינתן שעסקת הענק שבמסגרתה היא אמורה לרכוש את ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד תמורת כ-70 מיליארד דולר תאושר על ידי הרגולטורים. ההסכם החדש הוא ניסיון נוסף של מיקרוסופט לפייס את הרגולטורים, ובראשם נציבות הסחר האמריקנית (FTC), שחוששים שהעסקה תפגע בתחרות.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ואקטיביז'ן בליזארד
מיקרוסופט ואקטיביז'ן בליזארד
מיקרוסופט אקטיוויז'ין בליזארד
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

עסקת הענק בין מיקרוסופט לחברת אקטיוויז'ן בליזארד נחתמה בחודש ינואר האחרון והרעידה את עולם הטכנולוגיה והגיימינג. אקטיוויז'ן בליזארד עומדת מאחורי כמה ממותגי הגיימינג הגדולים ביותר בעולם, בהם סדרת משחקי היריות הענקית Call of Duty, לצד מותגי ענק נוספים כגון Overwatch, World of Warcraft, Diablo ואחרים. החברה מחזיקה בנוסף במותג Candy Crash הפופולרי. מיקרוסופט, מהצד השני, היא שחקנית משמעותית בתחום הגיימינג והיא מפתחת בין היתר את אחת מקונסולות המשחק הפופולריות בעולם, אקסבוקס.
אקטיוויז'ן בליזארד
תג המחיר של העסקה, לצד המותגים החזקים של אקטיוויז'ן בליזארד, עוררו כמובן את חששותיהם של הרגולטורים בארצות הברית, שממשיכים לדון בלגיטימיות של קיום העסקה. ביום שני שעבר פרסם אתר Politico כי נציבות הסחר האמריקנית מביעה סלידה די ברורה מהמיזוג המתוכנן בין שתי החברות.
כעת, וכחלק מהמאמצים הבלתי נגמרים של מיקרוסופט לשכנע את הרגולטורים ושאר העולם שמדובר בעסקה לגיטימית, הודיעה החברה כי הגיעה להסכם עם חברת נינטנדו שבמסגרתו תפיץ את מותג Call of Duty לקונסולות המשחק של החברה המתחרה. הפעם האחרונה שבה יצא משחק בסדרת Call of Duty לקונסולה של נינטנדו הייתה בשנת 2013 עם "Call of Duty: Ghosts" שיצא לקונסולת ה-Wii U.
פיל ספנסר, מנכ"ל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט, צייץ אמש כי ההסכם בין מיקרוסופט לנינטנדו נחתם. עוד ציין ספנסר שבנוסף להסכם עם נינטנדו, מיקרוסופט תמשיך להציע את סדרת Call of Duty למכירה בחנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם Steam - כל זה בתנאי שהעסקת הרכישה של אקטיווזי'ן בליזארד אכן תאושר.
ראוי לציין כי בעזרת ההסכם מנסה מיקרוסופט להפעיל לחץ גם על חברת סוני, המתחרה הגדולה ביותר שלה בעולם הגיימינג, שבאופן לא מפתיע מתנגדת לעסקת הרכישה - זאת בעיקר מחשש שמשחקי Call of Duty לא יגיעו לקונסולות שלה, או לכל הפחות יגיעו אליהן אחרי ההפצה הראשונה לקונסולות של מיקרוסופט. מיקרוסופט כבר הציעה לסוני הסכם דומה לזה שחתמה עם נינטנדו, אולם עד כה סוני לא נענתה להצעה. בראד סמית', נשיא מיקרוסופט העולמית, טען שסוני חוששת מהעסקה "כמו שבלוקבאסטר חששה מעלייתה של נטפליקס".
2 צפייה בגלריה
אקסבוקס ופלייסטיישן
אקסבוקס ופלייסטיישן
אקסבוקס ופלייסטיישן, יריבות ארוכת שנים
(צילום: shutterstock)
נכון לרגע זה, עדיין קשה להגיד אם עסקת מיקרוסופט אקטיוויז'ן בליזארד אכן תצא אל הפועל, בייחוד בשל העובדה שלצד החששות של ה-FTC והרגולטורים בארה"ב, מיקרוסופט צריכה להתמודד בנוסף גם עם החששות והטענות של האיחוד האירופי ושל רשות התחרות והשווקים של בריטניה.