ChatGPT ובארד, מאחוריכם: מטא נערכת להשיק שורה של צ'אטבוטים חדשים, שיכונו "פרסונות" ולכל אחד מהם יהיו מאפיינים שונים, כדי להגביר את מעורבות המשתמשים ברשתות החברתיות שלה - כך מדווח היום (ג') הפייננשל טיימס. שלושה גורמים המעורים בפרטים מסרו לעיתון כי ההשקה עשויה לקרות בספטמבר הקרוב.
2 צפייה בגלריה
האפליקציות של מטא
האפליקציות של מטא
האפליקציות של מטא. הצ'אטבוטים בדרך
(צילום: Koshiro K / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אחד הצ'אטבוטים שמטא בוחנת מדבר כמו נשיא ארה"ב לשעבר אברהם לינקולן, ולצ'אטבוט אחר יש אופי של "גולש" והוא מחלק עצות בתחום התיירות. המטרה של הכלים החדשים היא לשעשע את המשתמשים, להציג להם המלצות ולשפר את חוויית החיפוש בפלטפורמות של מטא. אחד המקורות אמר כי בעתיד הרחוק יותר, מטא עשויה לפתח צ'אטבוט-אווטאר עבור המטאברס.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< הפייננשל טיימס לא דיווח באילו פלטפורמות מתכוונת מטא להטמיע את הצ'אטבוטים החדשים, אבל לפי התיאור שלהם נראה שהם יכולים להשתלב בקלות בכל האפליקציות שלה - הן ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס החדשה, והן באפליקציות המסרים וואטסאפ ומסנג'ר. בשיחה עם משקיעים בשבוע שעבר, עם פרסום הדוחות הכספיים של מטא, אמר המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג כי החברה תחשוף פרטים חדשים על מפת הדרכים שלה בתחום ה-AI בכנס Connect שיתקיים בסוף ספטמבר. במהלך השיחה הוא ציין כי הוא מדמיין סוכני AI שמשמשים כעוזרים או מאמנים ומסייעים למשתמשים לשוחח עם עסקים ויוצרים. "אנחנו לא חושבים שיהיה AI אחד שאנשים ישוחחו איתו", אמר.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. לא מסתפק ב-AI אחד
(צילום: David Ramos, Getty Images)
בינה מלאכותית יוצרת, שעומדת מאחורי צ'אטבוטים כמו ChatGPT ומחוללי תמונות כמו DALL-E2, הפכה בשנה האחרונה לטכנולוגיה המדוברת ביותר בעמק הסיליקון. בחודשים האחרונים מאותתת מטא שהיא לא מתכוונת להשתרך מאחורי גוגל ומיקרוסופט, שהעמידו את ה-AI בראש סדר העדיפויות שלהן. בחודש שעבר שחררה מטא את Llamma-2, מודל שפה בקוד-פתוח שאמור להיות האלטרנטיבה החינמית ל-GPT-4 של חברת OpenAI. שילוב של צ'אטבוטים ברשתות החברתיות שלה יסייע למטא בתחרות עם טיקטוק. המהלך יאפשר למטא גם להרחיב את איסוף המידע על המשתמשים על מנת לשכלל את המערכת המשומנת שלה לפרסום ממוקד. "כאשר משתמשים משוחחים עם צ'אטבוט, זה חושף הרבה יותר דאטה בפני החברה, כך שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם הדאטה הזה", אמרה לפייננשל טיימס רוית דותן, יועצת בנושא אתיקה ובינה מלאכותית ומייסדת-שותפה של המעבדה השיתופית לאחריות בתחום ה-AI באוניברסיטת פיטסבורג. במטא סירבו להתייחס לדברים.