יצרנית הצעצועים Zuru הודיעה על ריקול בארצות הברית של כ-7.5 מיליון צעצועי אמבט של "בייבי שארק" ששוחים ושרים. זאת לאחר תלונות רבות על פציעות וחתכים בקרב ילדים ששיחקו עם הצעצועים.
Zuru, יצרנית צעצועים מקליפורניה, אמרה שהיא מבצעת את הריקול גם לגרסאות בכל הגדלים שיש להם סנפירים עליונים מפלסטיק קשיח, שהם הגורמים לפציעות.
12 דיווחים על פציעות מצעצוע האמבטיה Robo Alive Junior Baby Shark Sing & Swim Bath בגודל מלא - לאחר שילדים ישבו או נפלו על המוצר. 9 מהפציעות האלה דרשו תפרים או טיפול רפואי, כך על פי ההודעה של הרשות האמריקנית להגנה על הצרכן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
המוצר של בייבי שארק שבריקול
המוצר של בייבי שארק שבריקול
המוצר של בייבי שארק שבריקול
צרכנים בארה"ב שברשותם הצעצועים התבקשו להפסיק להשתמש בהם וליצור קשר עם החברה לקבלת החזר כספי מלא. בארה"ב, צרכנים שרוצים לקבל את ההחזר, צריכים לחתוך את סנפיר הזנב, לכתוב עליו ריקול ואת קוד הרישום של המוצר ולהעלות את התמונה לאתר הייעודי.
עוד ציינה החברה כי מדובר בצעצועי האמבטיה Robo Alive Junior Baby Shark Sing & Swim ו-Robo Alive Junior Mini Baby Shark שנמכרו באופן אישי ומקוון ברשתות, כולל ב-Walmart, Target, CVS, Walgreens ו-TJX Companies ממאי 2019 ועד מרץ 2023.
בהודעת החברה צויין שהריקול כולל רק את הגרסאות עם סנפיר הפלסטיק הקשיח. המוצרים החדשים יותר, בעלי סנפיר סיליקון, אינם חלק מהריקול.
"אנו רוצים להבטיח ללקוחותינו שאנו מחויבים לרמות הגבוהות ביותר של בטיחות ואיכות בכל המוצרים שלנו, ויישמנו אמצעים למניעת תקריות עתידיות על ידי הסרה מיידית של מוצרים אלה מהמדפים והחלפתם במוצר חדש", מסרה החברה.