תוך יום אחד בלבד, ברנאר ארנו, הבעלים של קבוצת לואי ויטון והאיש העשיר בעולם, איבד 11.2 מיליארד דולר מהונו. הסיבה: חשש של המשקיעים כי ההאטה בצמיחה בארצות הברית תקטין את הביקוש למוצרי יוקרה.
מניית לואי ויטון נפלה אתמול ב-5% בבורסה בפריז, הירידה החדה ביותר שלה השנה. כל זה מגיע על רקע של מחיקת 30 מיליארד דולר ממניות כלל החברות שעוסקות במוצרי יוקרה באירופה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ברנאר ארנו
ברנאר ארנו
ברנאר ארנו
(צילום: EPA)
ועדיין, למרות מחיקת 11 מיליארד הדולרים, לא צריך לדאוג לארנו, שהונו מוערך ב-191.6 מיליארד דולר, לפי מדד עשירי העולם של בלומברג, והוא עדיין ראשון ברשימה. הפער בין ארנו לבעלי טסלה וטוויטר, אילון מאסק, האיש השני הכי עשיר בעולם, הצטמצם ל-11.4 מיליארד דולר.
יש לציין כי למעט הנפילה הנוכחית, הונו של איש העסקים הצרפתי רק הלך וגדל בשנת 2023, נכון לעכשיו ב-29.5 מיליארד דולר, זאת לאור עלייה עקבית של 23% במניות לואי ויטון (גם אחרי הירידה הנוכחית). בכלל, מדד הטקסטיל ומוצרי היוקרה באירופה עלה השנה עד כה ב-27%.
ארנו הפך לאיש העשיר בעולם בדצמבר 2022, כשעקף את מאסק, שאיבד באותו הזמן למעלה מ-100 מיליארד דולר מתחילת השנה על רקע הנפילה החדה במניית טסלה והרכישה של טוויטר.
ארנו החל את דרכו בעסקי הבניין של אביו, המשיך לנדל"ן בצרפת ובארצות הברית, ובאמצע שנות ה-80 עבר לתחום מוצרי היוקרה כשרכש את חברת הטקסטיל בוזה כשנקלעה למשבר, מכר את כל נכסיה למעט מותג היוקרה כריסטיאן דיור וחנות הכלבו Le Bon Marché בפריז. ב-1987 הוא השתלט על 43% מתאגיד לואי ויטון בעקבות מפולת בשווקים. בשנת 2007 אף רכש כ-11% ממניות רשת המרכולים הצרפתית קרפור, שנכנסה לאחרונה לישראל.