בדיון שקיים היום (ב') נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בבקשת השר דוד אמסלם להדיח את מנכ"לית רשות החברות, מיכל רוזנבוים, הוחלט לנסות ליישב את המחלוקת החריפה והפומבית בין השניים, ולא להדיח בשלב זה את רוזנבוים מתפקידה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הישיבה התקיימה על ידי הנציב הרשקוביץ בלשכתו, בתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה ובהשתתפות המשנה ליועצת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הממונה על המשמעת והממונה על הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה, והיועצים המשפטיים של הנציבות והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.
בפתח הישיבה הנציב הבהיר שמטרת הפגישה אינה עיסוק בשורשי המשבר ומהותו, אלא לגבש מתווה לטיפול בסוגיה. לאחר ששמע את כלל המשתתפים, הנציב הנחה את מנהל מינהל הסגל הבכיר והיועץ המשפטי לנציבות, בתיאום עם הייעוץ המשפטי לממשלה, להעביר תוך חודש ימים המלצה להתמודדות עם המשבר על כלל היבטיו, המשפטיים והניהוליים.
1 צפייה בגלריה
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
(צילומים: יח"צ, רפי קוץ)
ברקע, כאמור, בשבועות האחרונים מתנהל עימות מתוקשר בין השר אמסלם לבין מנהלת רשות החברות הממשלתיות. אמסלם טען שרוזנבוים אינה נשמעת להוראותיו ומתעמרת כביכול בעובדי הרשות, בעוד שהיא טוענת שכל משאת נפשו של השר אמסלם היא לבצע מינויים פסולים ופוליטיים של מקורבים לעשרות חברות ממשלתיות.
בעקבות העימות הקשה הוקפאו למעשה כל המינויים בחברות הממשלתיות, שבהן חסרים כ-300 דירקטורים ב-70 הדירקטוריונים של החברות ובחלק מהן אין כלל קוורום לכנס את מועצת המנהלים ולקבל החלטות.