ארבעה חודשים בלבד לאחר הפתיחה המתוקשרת, הקיצוצים הגיעו גם למטה קרפור. היום (ב') הוחלט על הפחתת שכר המנהלים במטה רשת הקמעונאות של האחים דני ומייקי זלקינד.
לפי התכנון, שכר מנהלים מעל 25 אלף שקל, כולל שכרו של מנכ"ל הרשת אורי קילשטיין, יקוצץ ב-10%, צוות ההקמה שעסק בהסבת הסניפים יקוצץ ותבוצע התאמה במספר עובדי המטה. כמו כן חברת השליחויות קוויק, שנרכשה על ידי קרפור, תמוזג במלואה לתוך הרשת, וממטה קוויק יישאר מספר מצומצם של עובדים. בנוסף, מתכנן קילשטיין מהלך צמצום הוצאות רוחבי בכל סעיפי ההוצאות של הרשת.
1 צפייה בגלריה
קרפור
קרפור
פתיחת סניף קרפור
(צילום: מאיר תורג'מן)

לא מחליפים ריצוף

חיסכון נוסף יושג על ידי הורדה של רמת השיפוצים בסניפים המוסבים, זאת בניגוד לשיפוץ המסיבי של הסניפים הראשונים. השיפוץ שיתבצע בסניפים העתידיים לא יכלול החלפת ריצוף אם אין הכרח, ולא תחלופת הציוד הקיים, אלא רק חלקו. המטרה - לחסוך בעלות השיפוצים שעד כה נדרשו להם כ-350 מיליון שקל. צעד התייעלות נוסף שביצעה הרשת הוא שיפור בתנאי סחר שכלל תוספת ימי אשראי בתשלום לספקים. ההתייעלות והקיצוצים בהוצאות נדרשים לשיפור התוצאות לקראת הליך הנפקתה המתוכננת של קרפור בבורסה בתל אביב.
בכל המחצית הראשונה של 2023 רשמה קרפור הפסד של 138 מיליון שקל, זאת למרות עלייה במכירות המזון ברשת בשיעור של 11.5%. המכירות ברבעון הסתכמו ב-792 מיליון שקל, לעומת 711 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, רשמה הרשת הפסד תפעולי בסך 64 מיליון שקל לעומת רווח של 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
החברה מסרה כי היא מצפה לשיפור במחצית השנייה של השנה. הרשת עדיין סובלת מהעובדה שעד כה לא הצליחה להביא לישראל, בגלל רגולציה כבדה, מגוון משמעותי של מוצרי מזון, וחלק ממוצרי קרפור לא תמיד זמינים על המדף. כמו כן, כדי להצדיק את ההבטחות למהפכה בתחום המחירים, המוצרים נמכרו בתחילה במחירים נמוכים במיוחד שכנראה היו מחירי הפסד שהרשת אינה יכולה להמשיך להרשות לעצמה. לכן בהמשך, למרות ההבטחות, הרשת העלתה מחירים.

לא יממשו אופציה

ההערכה היא כי ההנפקה תתבצע לפי שווי של 600 מיליון שקל. היות והאחים זלקינד אינם מתכוננים להזרים הון נוסף לרשת, הם בחרו שלא לממש את האופציה לרכישת יתרת מניות הרשת המצויות בידי המייסד, נחום ביתן - לפי שווי שהתחייבו לו, בסך 900 מיליון שקל.
הבעיות בקרפור מצטרפות לביצועים החלשים יחסית של רשת סבן אילבן, שגם היא בשליטת אלקטרה מוצרי צריכה שבשליטת האחים זלקינד. כפי שפורסם ב-ynet, הרשת החלה בצעדי התייעלות ומבטלת למעשה את המטה שהוקם עם קבלת הזיכיון. מספר עובדי המטה צומצם מ־22 בשיא ל-12 בלבד, והם יוכפפו לשחר פרי, סמנכ"ל התפעול של אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ). חלק מהשירותים שנתן עד כה המטה, יינתנו על ידי יחידות באמ"צ.
הקיצוץ המשמעותי מצטרף לסיום תפקידיהם של מנכ"ל הרשת, אבינועם בן מוחה, וסמנכ"ל התפעול, דני סולטן, ונועד לחסוך לרשת, שמונה כעת 10 סניפים שתרמו להפסד של 28 מיליון שקל.