ג'יי. פי. מורגן משתלט על נכסי פירסט ריפבליק - כל 84 סניפי הבנק הקורס שנסגר בהחלטת הרגולטור האמריקאי ייפתחו מחדש הבוקר תחת הבעלות החדשה כסניפים של ג'יי.פי מורגן צ'ייס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על הבנק התחרו ככל הידוע גורמים נוספים, בהם PNC וסיטיזנס. פרטי העסקה שנחתמה בין הרגולטור לג'יי. פי מורגן עדיין לא פורסמו - כן ידוע כי במסגרת העסקה ג'יי. פי מורגן ישתלט על כל הנכסים של פירסט רפבליק.
1 צפייה בגלריה
פירסט ריפבליק בנק
פירסט ריפבליק בנק
פירסט ריפבליק בנק
(צילום: REUTERS/David 'Dee' Delgado)
המשמעות היא, בין היתר, שכל בעלי הפיקדונות בבנק הקורס יהיו החל מהבוקר בעלי פיקדונות בג'יי. פי מורגן - כספם יישמר והבעלים החדש יקבל גישה מלאה לחשבונות. ג'יי.פי. מורגן, שהוביל את המאמצים להצלת פירסט ריפבליק רק לפני חודש (באמצעות הזרמת הון), כבר לא משמש כיועץ לבנק הקורס, כך שהוא היה פנוי להגיש הצעת רכישה.
מניות פירסט ריפבליק הפסידו מעל 97% מהשווי שלהן מאז תחילת השנה, על רקע החששות סביב ההפסדים על הנייר בחטיבת המשכנתאות וגל של משיכות פיקדונות מאז הקריסה במרץ של סיליקון ואלי בנק. בשבוע שעבר דיווח הבנק על נפילה של 100 מיליארד דולר בפיקדונות בשלושת החודשים הראשונים של השנה. נכון לסוף הרבעון הראשון, הבנק החזיק בנכסים בשווי מיליארד דולר, כך שזו תהיה הסגירה השנייה בגודלה של בנק בארה"ב אחרי וושינגטון מיוצ'ואל ב-2008.
המודל העסקי של פירסט ריפבליק התבסס על השגת פיקדונות גדולים מלקוחות עשירים מבלי לשלם ריבית עליהם, ובתמורה הבנק הציע לאותם הלקוחות משכנתאות בריבית נמוכה. אולם האסטרטגיה החלה לקרוס לאחר העלאות הריבית מצד הפדרל רזרב. הבהלה של משיכות ההון בחודש שעבר רק החמירה את המצב. באותו הזמן גיבשו הבנקים הגדולים בארה"ב חבילת חילוץ של 30 מיליארד דולר לבנק.