בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש שמונה שנות מאסר בפועל על אפק זרד (27), שגנב 75 אלף מטבעות דיגיטליים בהיקף של כ-22 מיליון שקל - ועד היום לא החזיר ולו מטבע אחד. זרד הורשע בגניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועבירות נוספות. בית המשפט השית עליו קנס של חמישה מיליון שקל, ופיצוי מקסימאלי לקורבן בסך של 258 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זרד, תושב אילת, ניצל את קשרי החברות שהיו לו עם הקורבן, שעסק בהשקעות במטבעות מבוזרים, וכן את העובדה שהייתה לו גישה לדירתו. הוא חדר למחשבו האישי וגנב את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו, שכללו 75 אלף מטבעות קריפטוגרפיים מסוג DASH, שערכן באותה עת עמד על כ-82.5 דולר ליחידה, ושווי השוק שלהם ביום הגניבה הסתכם במעל 22 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מטבעות דיגיטליים
מטבעות דיגיטליים
מטבעות דיגיטליים
(צילום: shutterstock)
זרד לא שיתף פעולה עם המשטרה, הכחיש את כל המיוחס לו, וסירב למסור סיסמאות למחשבו ולטלפון הנייד שלו - לכן לא הצליחו חוקרי המשטרה לתפוס את המטבעות הגנובים.
השופט יואל עדן הרשיע את הנאשם בכל העבירות שיחסה לו הפרקליטות בכתב האישום של גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, חדירה לחומר מחשב ועבירת ערמה ותחבולה לפי פקודת מס הכנסה. השופט קבע כי עדותו של הנאשם איננה אמינה והרשיע אותו באחריות לגניבת מלוא 75 אלף המטבעות.
הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל שינוע בין 12-15 שנות מאסר. הפרקליט עו"ד גיורא חזן, טען כי "אומנם מדובר בפלטפורמה חדשה בה בוצעה העבירה, אך הנזק שנגרם למתלונן הינו נזק 'רגיל וישן', ממש כפי שהיה נגרם אילו היה נכנס הנאשם לביתו של המתלונן וגונב עשרות רבות של מיליוני שקלים". עוד טען כי מדובר באחד התיקים החמורים ביותר שנדונו בפני בית המשפט, בין היתר כי לא הוחזר לקורבן העבירה ולו מטבע אחד. החבר שלו סיפר כי נפגע ממעשיו של זרד, שלא היה מוכן להודות ולהתנצל ולא החזיר את המטבעות הגנובים. בעקבות הפגיעה הכלכלית הקשה החליט לעזוב את הארץ ועבר לאוקראינה כדי להתחיל מחדש.
כאמור, השופט עדן הטיל על הנאשם עונש של שמונה שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך של חמישה מיליון שקל ופיצוי למתלונן בסך של 258 אלף שקל. השופט ציין כי "המענה העונשי לעבירות הפוגעות באפשרות ובביטחון לקיים התנהלות כלכלית באמצעות מחשב ומטבעות וירטואליים, צריך להלום את מידת הפגיעה שיש במעשים אלו ובחופש להתנהלות כלכלית זו".