חוקי איגוד השידור האירופי קפדניים מאוד בכל הקשור לפרסום נאמברים, כשהיום (ב') אושר לכלי התקשורת לפרסם חצי דקה בלבד מהביצוע של נועה קירל - וזאת אך ורק מהבמה עצמה, כשחל איסור מוחלט לפרסם את השירים דרך המסכים. אולם בהדלפה חריגה מצילום המסכים יצא הערב ביוטיוב הביצוע המלא של קירל. במשלחת הישראלית עמדו בקשר מול איגוד השידור האירופי כדי להורידה מיוטיוב, ונכון לכתיבת שורות אלה - הסרטון הוסר מהפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל בחזרת התלבושות
נועה קירל בחזרת התלבושות
נועה קירל בחזרת התלבושות
(צילום: רועי אלמן)
ובינתיים, מי שמבלה מאחורי הקלעים של תחרות השירה לא מתקשה למצוא את החדר הישראלי במתחם האירוויזיון שבארנה בליברפול. מעבר לדגל ישראל שתלוי בגאון מודבקת על משקוף הדלת מזוזה עם דבק מאולתר, שקבע אמיר קירל אביה של נועה. "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קדישנו במצוותיו וציווה לקבוע מזוזה ולהצליח אמן", קרא בקול כשלידו, נציגת ישראל לאירוויזיון, בתו נועה קירל. צפו בהצצה המלאה אל מאחורי הקלעים:
המשלחת הישראלית נמצא בחדר מספר 9 במתחם מאחורי הקלעים של הארנה, צמודים ללורין, המתמודדת השבדית שמובילה את טבלאות ההימורים. הן צמודות זו לזו כבר שבוע אבל רק היום השבדית הראתה נכונות להתייחס לקירל. במשלחת הישראלית יש מי שאומר שהיא אף חלפה לידה הנציגה של ישראל בימים האחרונים ולא התייחסה. במקביל, כשהיא נשאלה על ידי ynet אם פגשה את השכנה, לורין הגיבה בפליאה והמשיכה לדרכה כשהצוות שלה דוחק בה להתרחק.
את קירל מלווים בכל העת לא פחות מחמישה אנשי צוות שקשורים למראה שלה: הסטייליסט הצמוד איתי בצלאלי, עינת סברלו שאחראית על עיצוב השיער, תהילה גוטליב המאפרת, ושלושה סטים של תלבושות זהות - לגיבוי. בכל חזרה מדובר בהכנות ארוכות במיוחד, שאורכות שעה וחצי כל פעם. כל אלה מלווים שצמודים במיוחד לקירל, היוצאים ונכנסים מחדרה מאחורי הקלעים, כשהכול חשוף לעיני כולם וניכר שהאווירה טובה. בפן המקצועי מלווים את קירל צוות צמוד אחר: דורון מדלי מיוצרי השיר - שדואג מיד אחרי חזרת התלבושות להעביר מייל קפדני להפקה כדי לתקן את המסקנות שעלו מהחזרה האחרונה, נעמה אופק לוי - מדריכה ומנטורית קולית, והיועץ הקריאייטיבי יובל כהן - שאולי זכור לכם כבמאי האירוויזיון בישראל ב-2019.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל בחדר ההלבשה שלה באירוויזיון
נועה קירל בחדר ההלבשה שלה באירוויזיון
נועה קירל בחדר ההלבשה שלה באירוויזיון
(צילום: רן בוקר)
"היה לנו בעיות סאונד עכשיו שאתם לא יכולים לשמוע אותן באולם", מסביר מדלי, שזמן קצר אחרי החזרה היום (ב') כבר מנסח מייל מפורט להפקה. "אבל אנחנו מקשיבים למה שיהיה בטלוויזיה וזו פעם ראשונה שעושים חזרה עם קהל, אז זה משנה קצת את איך שזה נשמע. ולפעמים, אם עושים טעויות, אנחנו מבקשים ועושים שינויים אחרונים קטנים".
את המייל הנ"ל הם שולחים על אף שההפקה הראשית כבר הודיעה כי עבר המועד האחרון לעשות זאת. "אבל אנחנו ישראלים וזה המייל האחרון", הוא משיב, "וגם אף אחת מהמשלחות לא מקבלת את זה - ושאף אחד לא יתרגם את השידור הזה לשפות זרות כדי שהם לא ידעו שאפשר!", הוא צוחק. "האירוויזיון השנה החליט שאין שינויים בין חזרות וזו פעם ראשונה בהיסטוריה שאין מישהו בעמדה. בדרך כלל יש עמדה מאחורי הקלעים, שבין חזרה לחזרה הבמאים או המנהלים האמנותיים באים ומבקשים שינויים ועדכונים. השנה הם החליטו שאין דבר כזה - אבל אין דבר כזה שאין דבר כזה. לא צריך להיות דבר כזה. חייבים לתת הערות".
אתה חושב שהם יקשיבו לך? "ברור".
כתבות נוספות בנושא האירוויזיון:
מלבד הצוות המקצועי, גם ההורים לבית קירל - אילנה ואמיר - נמצאים עם הזמרת כשהיא בדרך לאחד מהרגעים החשובים בקריירה שלה. "היה מרגש, מגניב. פעם ראשונה שאני רואה את זה, ואני באמת כולי נרגש", אומר האב רגע אחרי החזרה, כשהאם מוסיפה: "אני כבר ראיתי לפני, אבל לא יעזור, עוד פעם התרגשתי מחדש. זה היה מושלם".
אתם מעכלים? אילנה: "לא, ממש לא". אמיר: "רוצים לעלות לגמר קודם ולראות מה קורה".
במרחק של כ-50 מטרים מהחדר של קירל, הרקדנים הישראלים עושים עוד חזרה עם הבמאי אביחי חכם ומור חממי הכוריאוגרפית. עם הצוותים הגדולים, בקלות אפשר היה לדמיין קרוואן הוליוודי מפואר - אבל מדובר בחדרים מאולתרים וצפופים עם מחיצות דקות שמפרידות בין החדרים, מה שלא מונע מהרקדנים לעשות חזרות עם הבמאי והכוריאוגרפית. צפו.