ההכנות לחצי הגמר הראשון בעיצומן: רגע לפני שתעלה על הבמה היוקרתית בליברפול, נועה קירל הגיעה היום (ב') עם צוות רקדניה לחזרת התלבושות לפני חצי הגמר הראשון. זוהי החזרה הראשונה מתוך שתיים שייערכו היום, בעוד בערב תתקיים חזרה מצולמת מול קהל באולם. החזרה של נועה קירל הייתה מצוינת ועברה חלק, הזמרת העניקה ביצוע אנרגטי שנגמר בזיקוקים וזכתה למחיאות כפיים בסיומה. צפו בקטע מתוך החזרה:
ל-ynet נודע כי תקלה טכנית נרשמה בטרם הביצוע של קירל כשהתפאורה עלתה באיחור לבמה, לכן הזמרת נאלצה לעלות לפני הזמן לביצוע השיר. הצופים באולם לא הרגישו בעיכוב. ניכר שגם קירל בעצמה הייתה מרוצה מהביצוע - כך ניכר בסרטון בו היא צופה בחזרה דקות ספורות לאחר שירדה מהבמה:
בחזרות שנערכו עד כה בליברפול, נרשמה התלהבות מחשיפת קטע הריקוד של קירל. "לצפות בנועה קירל על המסך הגדול זו חוויה שונה לגמרי מאשר באולם", נכתב באתר הרשמי של האירוויזיון בעקבות החזרה השנייה של הזמרת, "עבודת המצלמה מדהימה, הבעות הפנים שלה פראיות לחלוטין. לא יכולים לחכות לראות את הצילומים שלה בסטודיו אחר כך". הכותרת הייתה: "לישראל עדיין יש את כוח היוניקורן".
2 צפייה בגלריה
נועה קירל בחזרה ראשונה לאירוויזיון
נועה קירל בחזרה ראשונה לאירוויזיון
נועה קירל בחזרות לאירוויזיון
(צילום: Sarah Louise Bennett / EBU)
מוקדם יותר היום הודיעה עיריית רעננה, עיר מגוריה של נועה קירל, כי שינתה באופן זמני את סמל העיר לחד-קרן שמזוהה עם שירה של הנציגה הישראלית בתחרות השירה האירופית "יוניקורן". "אני מתכבד להודיע על מחווה ייחודית שיזמה העירייה, של שינוי לוגו העיר לאורך השבועות הקרובים ללוגו בסימן היוניקורן, כשם השיר", כתב ראש העירייה חיים ברוידא לעובדים.
2 צפייה בגלריה
לוגו עיריית רעננה
לוגו עיריית רעננה
לוגו עיריית רעננה
שבוע האירוויזיון נפתח אמש באירוע השטיח הטורקיז - קבלת הפנים הרשמית למשלחות שישתתפו בתחרות האירופית, בו לקחה חלק גם המשלחת הישראלית עם הנציגה נועה קירל. עם זאת, ל-ynet נודע כי נציגיה של הזמרת מתנים ראיונות בינלאומיים באירוויזיון באיסור שאלות פוליטיות על ישראל. "זו תחרות מוזיקה ואנחנו מעדיפים שלא לדבר פוליטיקה", אמרו מטעמה של קירל, והוסיפו כי התקשורת הבינלאומית עד כה כיבדה את בקשתם "מתוך כבוד והערכה לקירל". אחרי הפרסום ב-ynet אמרו בסביבתה של הזמרת שהיא ערוכה לכל השאלות ומוכנה לענות על כולן.
לכתבות נוספות בנושא אירוויזיון 2023:
מחר ייערך חצי הגמר הראשון והנציגה הישראלית תשיר תשיעית בסדר ההופעות, לצד מועמדים נוספים שנמצאים כעת בראש רשימת ההימורים לזכייה בתחרות - בהם הנציגה השבדית לורין (שלפי ההימורים צפוייה לקחת את המקום הראשון בתחרות), והנציג הפיני קארייה (שכרגע נמצא במקום השני).
כזכור, השנה התקבלו שינויים בשיטת ההצבעה, וההחלטה על המדינות שיעלו מחצאי גמר תחרות השירה תיקבע אך ורק על ידי הצופים בבית, ולא יחד עם הצבעות השופטים. בגמר ההצבעה תישאר כפי שהייתה היום - השופטים והקהל בבית. בנוסף, תיפתח ההצבעה לכלל העולם, אולם ההצבעות ייחשבו בתור מדינה אחת.