הכל בשבילה (Best Interest)

מתי ואיפה: 2 ביולי, HOT.
מה הסיפור: הכינו את הממחטות, כי רק משלוש השניות הראשונות של הטריילר למיני-דרמה המרגשת מבית BBC כבר אפשר להרגיש לחלוחית בעין. העלילה מספרת על התמודדותם המורכבת של זוג ההורים ניקי ואנדרו עם מחלה נדירה שתקפה את בתם, מרני, ומסכנת את חייה.
המשפחה נקרעת על ידי קונפליקט כאשר הצוות ממליץ על הפסקת הטיפול הרפואי שלמעשה יוביל למות הילדה, והזוג עומד בפני החלטה בלתי אפשרית לכל הורה. הוא נאלץ להיגרר בבתי המשפט ולשרוד את הקשיים שמערימה מערכת הבריאות בשביל להילחם על חיי הבת, כאשר לא ברור אם אלו בכלל חיים שיש להילחם למענם.
8 צפייה בגלריה
מתוך "הכל בשבילה"
מתוך "הכל בשבילה"
מתוך "הכל בשבילה"
(צילום: באדיבות HOT)
מי בפנים: שרון הורגן ("קטסטרופה"), מייקל שין ("הסקס של מאסטרס") ונומה דומזווני ("הצופה").

The Horror of Dolores Roach

מתי ואיפה: 7 ביולי, אמזון פריים.
מה הסיפור: אחרי עיבודים טלוויזיוניים לספרים, סרטים ומשחקים - מגיע שוב תורו של הפודקאסט, ובאמזון פריים מביאים למסך הקטן את התסכית המצליח והמצמרר "אימתה של דולורס רואוץ'" (בתרגום חופשי). העלילה מתמקדת בדולורס, שזה עתה יצאה מריצוי 16 שנים בכלא על פשע שלא ביצעה וכעת היא מנסה לשקם את חייה. היא עוברת להתגורר במרתף של מסעדת האמפנדס של חברה, לואיס, ופותחת בקריירה מצליחה כמעסה שמזכה אותה בכינוי "ידי הקסם".
נשמע כמו קומדיית פיל-גוד עד כה? ובכן לא ממש. העניינים מסתבכים כשדולורס הורגת את אחד הלקוחות שלה ולואיס מוצא דרך יצירתית להיפטר מהגופה א-לה סוויני טוד - ומכין ממנה מילוי לאמפנדס. משם, כמו שאתם ודאי מדמיינים, חייה הולכים ומסתבכים. את התסריט כתב ארון מארק שיצר את הפודקאסט עבור חברת גימלט, ועל ההפקה אמונה חברת בלומהאוס, שתחתיה יצא גם להיט האימה המדובר "מייגן". אנחנו כבר מפחדים.
8 צפייה בגלריה
מתוך "The Horror of Dolores Roach"
מתוך "The Horror of Dolores Roach"
מתוך The Horror of Dolores Roach
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: ג'סטינה מקדאו ("עמוק באדמה", "ג'יין הבתולה"), ג'ודי רייס ("סקראבס") והקומיקאי מארק מארון.

אפטר פארטי - עונה 2 (The Afterparty)

מתי ואיפה: 12 ביולי, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: עונה שנייה לאנתולוגיית ה-הודאניט הפרועה מבית אפל TV פלוס. בעוד בעונה הקודמת היה זה מפגש מחזור שהפך לזירת רצח שבה כל הנוכחים חשודים, הפעם תהיה זו מסיבה מסוג אחר - חתונה שבה החתן למרבה הצער בר מינן.
את הסדרה יצר כריסטופר מילר, שמרבה לעבוד עם שותפו כריסטופר לויד (המשמש גם כמפיק בפועל ב"אפטר פארטי"), ויחד השניים חתומים על הצלחות רבות, בהן סרטי האנימציה הפופולריים "גשם של פלאפל", "סרט לגו" ואף "ספיידרמן: ממד העכביש" והמשכוניו. בעונה השנייה יצטרף אל מילר כשואוראנר-שותף גם אנתוני מילר, שעבד בעבר על הצלחות קורעות מצחוק כמו "ברוד סיטי" ו"עמק הסיליקון". SOLD!
8 צפייה בגלריה
מתוך "אפטר פארטי" עונה 2
מתוך "אפטר פארטי" עונה 2
מתוך "אפטר פארטי" עונה 2
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: הקומיקאית טיפאני האדיש, סם ריצ'רדסון ("ויפ"), פול וולטר האוזר ("ציפור שחורה"), אליזבת פרקינס ("העשב של השכן"), ג'ון צ'ו ("הרולד וקומאר"), קן ג'ונג ("קומיוניטי"), זאק וודס ("המשרד", "עמק הסיליקון") ועוד.

Full Circle

מתי ואיפה: 12 ביולי, מקס (HBO מקס לשעבר).
מה הסיפור: הבמאי המוערך סטיבן סודרברג ("אושן 11", אבל ממש לא רק) מגיע למסך הקטן עם מותחן פשע בן שישה פרקים והמון כוכבים. בשלב זה אין המון מידע על העלילה, אך ידוע שהיא תעסוק בסיפור חטיפה שהשתבש ומצליב בין חייהם של משפחה אמידה ממנהטן עם חוטפים בגואינה, שיוביל לחשיפתם של סיפורים וסודות בניו יורק.
על אף המסתורין שאופף את המיני-דרמה, עם מישהו על הבימוי כמו סודרברג (שמותחנים סבוכים בעלי טוויסטים מפתיעים וזוויות מקוריות הם הלחם והחמאה שלו), וכשעל התסריט אמון אד סולומון (שכבר שיתף עימו פעולה ובאמתחתו הצלחות קופתיות על-זמניות כמו "גברים בשחור") - נראה שיש למה לחכות.
8 צפייה בגלריה
מתוך "Full Circle"
מתוך "Full Circle"
מתוך "Full Circle"
(צילום: מקס)
מי בפנים: זאזי ביטס ("אטלנטה", "מראה שחורה"), קלייר דיינס ("הומלנד"), טימותי אוליפנט ("דדווד"), דניס קווייד ("הרחק מגן עדן") ועוד.

שורדת בגדול (Survival of the Thickest)

מתי ואיפה: 13 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: קומדיה חדשה שעוסקת במייביס, אישה שנישואיה המאושרים מסתיימים במפתיע ומוצאת עצמה נאלצת להתמודד עם סטטוס חדש כגרושה בדירת שותפות בגיל 38. הדרמה הקומית נכתבה בהשראת הספר האוטוביוגרפי באותו השם של מישל בוטו, שגם כתבה והפיקה את הסדרה - וכמתבקש אף מככבת בה בתפקיד הראשי ואף משמשת כשואו-ראנרית יחד עם דניאל סנצ'ז-ריצל ("הבחורה החדשה").
מי שאמונה על ההפקה היא חברת A24, שהולכת ומבססת לעצמה מעמד של תרנגולת המטילה ביצי זהב עם אינספור להיטים שיוצאים בזה אחר זה - "אופוריה", "הלוויתן", "הכול בכל מקום בבת אחת" - והתוספת הטרייה מלפני שלושה חודשים שיצרה לנטפליקס: "עצבים" (Beef) המעולה ויוצאת הדופן. אנחנו מחכים לראות אם תרשום לעצמה הישג נוסף.
8 צפייה בגלריה
מתוך "שורדת בגדול"
מתוך "שורדת בגדול"
מתוך "שורדת בגדול"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: כאמור מישל בוטו, שאולי מוכרת לכם כמנחת The Circle בנטפליקס, ועוד שחקנים פחות מוכרים, בהם טאשה סמית, קריסטין הורן ועוד.

המוסד - עונה 2 (Foundation)

מתי ואיפה: 14 ביולי, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: למרות שהעונה הראשונה לא ממש סיפקה לשירות הסטרימינג את התהילה שהם ייחלו לה ונשכחה די במהירות, סדרת המדע הבדיוני עתירת התקציב הצליחה לצבור לה מעריצים ברחבי העולם וכעת חוזרת בעונה שנייה. העלילה מתרחשת 100 שנים אחרי סוף העונה הקודמת, ולמי שמצטרף אלינו זה עתה נזכיר כי היא מבוססת על סדרת הספרים המצליחה של אייזק אסימוב, ומגוללת את סיפורו של ד"ר הארי סלדון - הוגה מדע בשם "פסיכו-היסטוריה" שמאפשר לנבא את העתיד באמצעות סטטיסטיקה באופן די מדויק. סלדון מנבא את קריסת האימפריה שאחריה יבואו שנים ארוכות של הרס וחורבן, ומקים יחד עם עוקביו את "המוסד" - גוף ידע שמטרתו להציל את האנושות.
בעונה החדשה, סלדון, בת טיפוחיו גאל וסאלבור פוגשים מושבה של יצורים בעלי יכולות על-טבעיות היכולים לשנות את הפסיכו-היסטוריה. המוסד מקבל אופי דתי ומפיץ את בשורתו של סלדון ברחבי הגלקסיה, מה שמאלץ את הקיסר קליאון להתמודד עם איום מחוץ ומפנים כאשר מלכה נקמנית מנסה למוטט את האימפריה.
מי בפנים: ימשיכו הפנים המוכרות מהעונה הראשונה, בהן לי פייס ("שומרי הגלקסיה"), ג'ארד האריס ("מד מן") ועוד.

Special Ops: Lioness

מתי ואיפה: 23 ביולי, פרמאונט+.
מה הסיפור: אחרי שהפך לדבר הכי חם בארצות הברית עם סדרת הלהיט "ילוסטון" ושלל הספין-אופים שלה, היוצר טיילר שרידן מניח בצד את מגפי הבוקרים וזונח את המערב הפרוע לטובת מותחן ריגול חדש ומסקרן שמשך אליו כמה מהשמות הבולטים בהוליווד, בהם ניקול קידמן ומורגן פרימן.
"מבצעים מיוחדים: לביאה" (בתרגום חופשי) מבוססת, על פי הסינופסיס הרשמי, על כוח מיוחד אמיתי שקיים ב-CIA. בשמונת פרקיה העלילה תעקוב אחרי קרוז מנואלוס, לוחמת מרינס חריפה שגויסה לאחרונה ליחידה המיוחדת ומטרתה להסתנן לארגון טרור מבפנים על ידי התחברות לבתו של המטרה. אלא שהעניינים מסתבכים כש"את מבלה עם מישהו כל יום ולומדת להכיר אותו כבן אדם. זה נהיה קשה מאוד לעשות את מה שמוטל עלייך" - כפי שהגדירה ליסלה דה אוליביירה, השחקנית שמגלמת את מנואלוס.
מי בפנים: ניקול קידמן ("השעות", אבל למען האמת קצרה היריעה מלציין את הופעות העבר שלה) וזואי סלנדה ("אווטאר") שמשמשות גם כמפיקות בפועל, מורגן פרימן ("מתים על החיים", אך ר"ע ההערה על קידמן), מייקל קלי ("האשליה"), ליסלה דה אוליביירה ("המפתחות של משפחת לוק") ועוד.

פיוצ'רמה - עונה 8 (Futurama)

מתי ואיפה: 24 ביולי, דיסני+.
מה הסיפור: גוד ניוז! הריבוט שייחלנו לו סוף-סוף כאן. בעוד הלהיט הראשון פרי מוחו הקודח של מאט גרוניג, הלוא הוא "משפחת סימפסון", ממשיך לצבור עונות ופרקים באין מפריע כבר 30 שנה - מ"פיוצ'רמה", הסיטקום המצויר שעוסק בשליח פיצה לוזר שמוצא עצמו מוקפא לאלף שנים ומתעורר בעתיד הרחוק מדי, נפרדנו אי אז ב-2013 בתום עונתה השביעית, ואנחנו נותרנו עם שאלה אחת - למה?
כעת הולו מעלים באוב את הסדרה עם עשרה פרקים חדשים שנוחתים אצלנו בדיסני+, ואל דאגה - כבר הוזמנו עשרה נוספים שעתידים לעלות ב-2024. תזכורת נחוצה כי, ובכן, עבר עשור: את עונה 7 סיימנו כשפריי ולילה מזדקנים יחד וחיים באושר, אך פרופסור פרנסוורת' בונה מכשיר ששולח אותם אחורה בזמן ומוחק את כל הזיכרונות שלהם - עמדה מושלמת לפתיחת עונה חדשה לכל הדעות. התקציר מבטיח כי העונה החדשה "מתאימה לכולם. צופים חדשים יוכלו להתחיל ממנה, והמעריצים הוותיקים יזכו לתשובות לתעלומות בנות עשור", תוך שהיא תטפל בנושאים כמו חיסונים, ביטקוין, תרבות הביטול וסטרימינג. ממש "בחזרה לעתיד", מה שנקרא.
8 צפייה בגלריה
מתוך "פיוצ'רמה"
מתוך "פיוצ'רמה"
מתוך "פיוצ'רמה", עונה 11
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: כל המדובבים המקוריים המעולים ישובו לפרקים החדשים, כולל בילי וסט ("רן וסטימפי"), קייטי סגל ("נשואים פלוס"), ג'ון דימאג'יו ("הרפתקאות פין וג'ייק") ועל פי דיווחים אפילו הראפר קוליו, שהלך לעולמו בספטמבר האחרון, הספיק לתרום את קולו לחידוש.

Twisted Metal

מתי ואיפה: 27 ביולי, פיקוק.
מה הסיפור: אחרי ש"האחרונים מבינינו" הפך לאחת הסדרות המדוברות של השנה ולתופעה תרבותית של ממש, והסרט של "האחים סופר מריו" ריסק את הקופות ברחבי העולם - יש מצב שעיבודים למשחקי מחשב ווידאו הם רעיון לא רע בכלל, ובפיקוק הבינו את המסר. הסדרה החדשה היא עיבוד למשחק פלייסטיישן הוותיק באותו שם, שיצא לראשונה עוד ב-1995 ומאז זכה למשחקי המשך ושלל ספין-אופים. בקומדיה הפוסט-אפוקליפטית הזו, ג'ון דו יילחם בשלל אויבים, בהם הליצן המבעית סוויט-טוף, והכול בליווי אקשן, כלי נשק ומכוניות מתפוצצות.
אבל אם אתם חוששים שיהיה פה רק אקשן נטול לב, השואוראנר והכותב הראשי מייקל ג'ונתן סמית' (שהיה אמון על הכתיבה גם במספר פרקים ב"קוברה קאי") מרגיע: "כן, יש פה מכונית, כלי נשק וקרבות, אבל יש פה גם אנשים. ואתם הולכים להתאהב בדמויות האלה ובמה שמניע אותן". כשאל סמית' מצטרפים בשולחן הכותבים גם רט ריס ופול ורניק - המוחות החדים מאחורי "דדפול" - אפשר רק לדמיין לאן זה יילך.
8 צפייה בגלריה
Twisted Metal
Twisted Metal
Twisted Metal
(צילום: פיקוק)
מי בפנים: אנתוני מאקי (הפלקון בשלל סרטי מארוול), וויל ארנט ("משפחה בהפרעה"), נב קמפבל ("הצעקה") ועוד.

המדריך לחיים בניו יורק - עונה 3 (How to with John Wilson)

מתי ואיפה: 27 ביולי, HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: קומדיית הדוקו הנפלאה מאת ג'ון ווילסון מגיעה לסיומה, ואלוהים יודע למה היא עדיין נחשבת איזה סוד ליודעי ח"ן. היצירה של ווילסון, שמגדי עצמו כניו-יורקר חרדתי, היא משהו יוצא דופן בנוף הטלוויזיוני. כל פרק הוא, כשם הסדרה, מעין מדריך להתמודדות עם סוגיות שוליות שמעסיקות את תושבי ניו יורק, ואת בני האדם בכלל בחיי היומיום. וכך הוא מתמודד עם שאלות כמו איך להכין ריזוטו, איך לחנות, איך לנהל סמול טוק ועוד.
בעולם שבו סרטוני טוטוריאלז מציקים תוקפים אותנו מכל עבר, נשמע שלווילסון אין ממש מקום, אבל עם יכולות עריכה שהן לא פחות מגאוניות - הוא מצוות להדרכות שלו קריינות, ראיונות ופוטג'ים רנדומליים מהחיים בניו יורק שהופכים ליצירה עוצמתית. בעונה זו הוא צפוי לעסוק בנושאים שמטרדים את כולנו, כמו איך למצוא שירותים ציבוריים, איך להתאמן ואיך לנקות את האוזניים. אין ברירה אלא To stay tuned.

בשורות טובות - עונה 2 (Good Omens)

מתי ואיפה: 28 ביולי, אמזון פריים.
מה הסיפור: המלאך אזירפאל והשד קראולי חוזרים לעשות מהומות בעונה שנייה לעיבוד הטלוויזיוני של ספר הקאלט שכתבו ניל גיימן וטרי פראצ'ט ז"ל. למרות שהעונה הראשונה הייתה עיבוד לספר במלואו - ואחד מדויק מאוד, ראוי לציין - גיימן מספר כי העונה השנייה היא מימוש לרעיונות שהשניים הגו יחד - אך לא עלו על הכתב. "עברו 31 שנים מאז 'בשורות טובות' פורסם, מה שאומר שעברו 32 שנים מאז שאני וטרי פראצ'ט שכבנו כל אחד במיטתו בחדר מלון בסיאטל בכנס פנטזיה ורקחנו במוחנו את עלילת המשך", סיפר.
לאחר שהעונה הקודמת עסקה בזוג החברים המוזר שעסוק בלמנוע את האפוקליפסה, העונה השנייה מתחילה במלאך גבריאל שמוצא עצמו בכדור הארץ בלי שום זיכרון כיצד או למה הגיע לשם. מי שכמובן יימצאו את הפתרון לתעלומה הם אזירפאל וקראולי, בליווי דמות חדשה אליה אנחנו נחשפים בטריילר.
8 צפייה בגלריה
מתוך "בשורות טובות" עונה 2
מתוך "בשורות טובות" עונה 2
מתוך "בשורות טובות", עונה 2
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: ימשיכו מהעונה הקודמת מייקל שין ("הסקס של מאסטרס"), דיוויד טננט ("דוקטור הו"), ג'ון האם ("מד מן") ועוד.

עוד סדרות ששווה לשים לב אליהן החודש

"מגנוליות מופלאות" המתקתקה מבית נטפליקס תחזור אלינו לעונה שלישית ב-20 ביולי; "סנגור במבחן" ראויית הבינג' הלא-מחייב תגיע לשירות הסטרימינג לעונה שנייה ב-6 ביולי; צ'אד מייקל מוריי (לנצח לוקאס מ"מגרש ביתי") וסקוט פטרסון (לנצח לוק מ"בנות גילמור") שבים למסך בדרמה מרגשת, "הלב של סאליבן" מאת יוצרת "וירג'ין ריבר", שתשודר ב-yes החל מה-24 ביולי; הדוקו "הסודות של הילסונג" על הכנסייה ההוליוודית השערורייתית ינחת בדיסני+ ב-12 ביולי, באותו יום תעלה בשירות גם The Company You Keep שבה מיילו ונטימיליה (עוד ד"ש מ"בנות גילמור") מגלם אמן הונאות שמוצא עצמו מאוהב בסוכנת CIA על שלל התסבוכות הכרוכות בכך.