משטרת מחוז תל אביב שחררה הלילה (בין שבת לראשון) את הנהג שדרס אתמול חמישה מפגינים באיילון דרום. ההחלטה התקבלה אחרי שבמשטרה קיבלו את גרסתו, שלפיה לחץ בטעות על הגז - ולא התכוון לנסוע ולפגוע במפגינים, שנפצעו באורח קל.
זו לא הייתה הדריסה הראשונה של מפגינים מאז החלה המחאה נגד המהפכה המשפטית: בחודשים האחרונים, עם התעצמות ההפגנות וחסימות הכבישים ברחבי הארץ, אירעו מקרים רבים נוספים שבהם נהגים דרסו מפגינים ופצעו אותם. למרות התיעודים מזירות הדריסה ולמרות חומרת הדברים, נראה כי רשויות האכיפה במדינת ישראל מקלות ראש בתופעה וגוררות רגליים בטיפול בתיקים הפליליים בנושא. מבדיקת ynet עולה כי עד עתה הוגש כתב אישום אחד בלבד נגד נהג, על-ידי חטיבת תביעות נגב במשטרה. לצד זאת ישנם תיקים שעדיין ממתינים להחלטה של הפרקליטות או התביעה המשטרתית.
כך למשל, ב-29 ליולי בהפגנה בתל אביב, מפגין נגד המהפכה המשפטית נדרס על ידי נהג רכב ברחוב חומה ומגדל בתל אביב. בתיעוד מהמקום נראה המפגין נעמד מול הרכב וחוסם את דרכו, אך הנהג ממשיך לנסוע ונמלט - אחרי שקודם לכן ניסה לכאורה לדקור מפגינים. המשטרה העבירה את תיק החקירה לפרקליטות רק בשבוע שעבר, וגם זה ללא חשד לדריסה למרות התיעוד הברור מהזירה - אלא בחשד לתקיפה ולהחזקת סכין שלא כדין. עניין הדריסה כן מצוין בנסיבות שהובילו לאירוע בתיק, אך לא כסעיף אישום.
ב-27 ביולי דרס ליאור לזריאן שלושה מפגינים בצומת מל"ל בכביש 531, ופצע אותם באורח קל. הוא נמלט מהמקום ונעצר כשעה וחצי לאחר מכן על-ידי המשטרה. תיק החקירה בעניינו הועבר לפרקליטות מחוז מרכז, שטרם הגישה כתב אישום בעניינו. לטענת הפרקליטות, תיק הדריסה בכביש 531 נמצא בשלבי טיפול מתקדמים.


ב-5 ביולי, היום שבו התפטר מפקד מחוז תל אביב לשעבר עמי אשד, דרס נהג מפגינים באיילון. על אף שהדריסה תועדה - כתב אישום לא הוגש נגד הנהג הפוגע.
ב-7 ביולי, תועד נהג דורס מפגינה ביישוב עומר, במהלך הפגנה מחוץ לביתו של חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד. המשטרה עיכבה אותו לחקירה, אבל כתב אישום טרם הוגש. בפרקליטות אומרים שהאירוע בעומר נמצא בידי התביעה המשטרתית.
ב-26 ביוני עצרה המשטרה נהג שדרס מפגינה במחאה בפתח תקווה. עד עתה לא הוגש כתב אישום. אגב, באותו הערב תועד תושב העיר מכוון אקדח כלפי אחד המפגינים.
בתחילת חודש מרץ נפצע מפגין באורח קל לאחר שנדרס בכביש 65 סמוך לצומת כרכור. לפי המשטרה, נהג שביצע פניית פרסה פגע בו - ונמלט. באותו היום, במקרה אחר, מפגין תועד נגרר על מכסה מנוע של נהג בגדרה. גם במקרים הללו לא הוגשו כתבי אישום נגד הדורסים.
עם זאת, במקרה אחד דווקא כן הוגש כתב אישום: במהלך חודש ינואר, עם תחילת המחאות, נעצר בן 26 מאלעד בחשד שניסה לדרוס בבאר שבע מפגינים נגד הממשלה. "הוא קילל אותנו - אנרכיסטים, אשכנזים", סיפרו המפגינים. בחקירתו הכחיש הנהג כי ניסה לדרוס את המפגינים. התביעה המשטרתית הגישה נגדו כתב אישום בגין נהיגה פוחזת של רכב ואיומים.