שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן הודיע היום (שבת) כי צוות הספינה MSC ARIES, עלייה השתלטו כוחות קומנדו איראניים לפני כשבועיים, צפוי להשתחרר. כך דיווחו כלי התקשורת בטהרן. עם זאת, לא צוין מתי ישוחררו.

הספינה שטה תחת דגל פורטוגל, ונמצאת בבעלות חלקית של חברת Zodiac Maritime - שהיא חלק מקבוצת Zodiac בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר. היא נתפסה במצר הורמוז והועברה למים הטריטוריאליים של איראן, כשעל סיפונה 25 אנשי צוות פיליפינים.
סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה כי השר עבדאללהיאן שוחח טלפונית עם מקבילו הפורטוגלי פאולו ראנג'ל, והבטיח: "הודענו לשגריריהם בטהרן על שחרורם".
בתיעוד שפרסמה סוכנות הידיעות AP נראים כוחות הקומנדו משתלשלים ממסוק אל מכולות על הסיפון - במרחק של כ-90 ק"מ מהעיר פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. אחד מאנשי הצוות נשמע אומר: "אל תצאו החוצה", וחברו לצוות קרא לאחרים ללכת אל גשר הספינה. בתיעוד נראה גם אחד מאנשי הקומנדו האיראני כורע, כדי לספק חיפוי.
ב-AP נכתב כי המסוק נראה ככזה שמשמש את משמרות המהפכה של איראן - ושימש אותם גם בעבר, בפשיטות על ספינות. הספינה עצמה תועדה באזור דובאי לפני שנתפסה, כשהיא נעה לכיוון מצר הורמוז. היא כיבתה את אמצעי המעקב שלה, צעד נהוג בקרב ספינות בבעלות ישראלית כשהן נעות באזור.

1 צפייה בגלריה
כוחות איראנים השתלטו על ספינה פורטוגלית MCS ARIES במיצר הורמוז
כוחות איראנים השתלטו על ספינה פורטוגלית MCS ARIES במיצר הורמוז
משתלשלים ממסוק - ומשתלטים על הספינה. מתוך התיעוד
(צילום: AP)
אחרי ההשתלטות פרסם דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הצהרה מטעמו, בה נאמר כי "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר. הגברנו את המוכנות להגן על מדינת ישראל מפני תוקפנות איראנית נוספת. מדינת ישראל בכוננות גבוהה, ואנחנו גם מוכנים להגיב".
פחות מיממה לאחר מכן תקפה איראן את ישראל, ושיגרה משטחה - וכן מעיראק, סוריה ותימן - 350 כטב"מים וטילי שיוט, שהם 60 טון חומר נפץ. חיל האוויר יירט בהצלחה עשרות מטרות אוויריות ששוגרו מאיראן ושלוחותיה לעבר שטח ישראל, בשיתוף פעולה עם מדינות נוספות. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמי ישראל במהלך הלילה כחלק ממשימת הגנה על המדינה, ויירטו כאמור בהצלחה את המתקפה האיראנית.
מאוחר יותר הותקפו באיראן יעדים צבאיים, בתקיפה שיוחסה לישראל. בטהרן הכחישו פגיעה בערים במדינה, ואף הדגישו כי הוסרו הגבלות הטיסות בשטחה - אך צילומי לווין חשפו את הנזק שניסתה איראן לטייח בבסיס חיל האוויר "שיקארי" שבעיר אספהאן.